آمریکا نگران است بحران انرژی باعث شکاف در اروپا شود

اعتمادآنلاین|

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا نگران است که بحران انرژی باعث ایجاد شکاف در اروپا شود.

​به گزارش فارس، بر اساس گزارش این شبکه خبری، واشنگتن بیمناک است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است که در بحبوحه بحران انرژی، موضع خود در قبال روسیه در جنگ اوکراین را تغییر دهند که این موضع می‌تواند به شکاف میان آمریکا و قاره اروپا شود.

در مقاله سی‌ان‌ان آمده است: «خطر شکال در اروپا واقعی است. شهروندان در اروپا ممکن است که علیه راهبرد غرب در خصوص انزوای اقتصادی روسیه شورش کنند».

مقام‌های آمریکایی طی روزهای اخیر از نزدیک اعتراض‌ها و تظاهرات در کشورهای اروپایی را دنبال می‌کنند.

چند روز پیش بود که هزاران نفر از مردم جمهوری چک با حضور در خیابان‌ها به دولت این کشور، اتحادیه اروپا و ناتو اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» حدود ۷۰ هزار نفر روز شنبه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک علیه دولت تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.

این تظاهرات از سوی گروه راست افراطی و گروه‌های سیاسی دیگر از جمله حزب کمونیست سازماندهی شده بود و پلیس نیز ناظر این رویداد بود. این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که جمهوری چک باید از نظر نظامی بی‌طرف باشد و از قراردادهای مستقیم با تامین کنندگان گاز از جمله روسیه اطمینان حاصل کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

چرا هم می‌خواهی مسئول شوی هم فرزندت برود خارج از کشور؟

د سپتامبر 12 , 2022
اعتمادآنلاین| دبیر ستاد امر به معروف گفت: کسی که الان مسئول است و تمام فکرش این است که الان دلار و یورو چقدر شده است که برای فرزندش بفرستد چطور می‌خواهد برای مردم و کسانی که گرفتاری اقتصادی دارند کار کند؟ به گزارش خبرآنلاین، به نقل از الف، خب چرا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000