تلاش اسپانیا و آلمان برای ساخت موشک ابرفراصوت

اعتمادآنلاین|

منابع رسانه‌‌ای روز چهارشنبه گزارش دادند که اسپانیا و آلمان در تلاش‌ برای توسعه یک موشک رهگیر ابرفراصوت با حمایت صندوق دفاعی اروپا هستند.

​ به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «دیفنس نیوز»، بر اساس برنامه دفاعی اروپا این برنامه به مدت ۳۶ ماه اجرا خواهد شد و احتمال می‌رود که هزینه آن حدود ۱۱۰.۲ میلیون دلار باشد. اتحادیه اروپا قرار است ۱۰۰ میلیون یورو به این پروژه کمک کند.

این طرح بر عهده دو شرکت نظامی آلمانی است و هدف ساخت یک موشک رهگیر اروپایی با هدف قرار دادن تهدیدات آتی است. هدف نهایی برنامه رهگیر موشکی، ایجاد یک اقدام متقابل است که در نهایت می‌تواند در یک سامانه دفاع هوایی با قابلیت هشدار سریع، ردیابی و رهگیری تهدیدات هوابرد عمل کند.

روسیه، چین و آمریکا از جمله کشورهای پیشرو در زمینه ساخت اینگونه موشک‌ها هستند. تسلیحات ابرفراصوت می‌توانند با سرعت ۹ برابر سرعت صوت حرکت کنند و روسیه در سال گذشته پرتاب‌های آزمایشی زیرکان را از کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها انجام داده است.

کرملین نوین سازی زرادخانه‌های خود را در بحبوحه تنش‌ها با غرب که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ رخ داد، اولویت اصلی خود قرار داده است.

در این بین، موشک چند منظوره ابرفراصوت «زیرکان» ساخت روسیه برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می‌تواند اهدافی را در فاصله بیش از ۶۲۵ مایلی هدف قرار دهد. موشک زیرکان روی ناوچه‌های روسی و بعداً در زیردریایی‌ها مستقر خواهد شد. سرعت این موشک حدود هفت هزار مایل در ساعت است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چندی قبل در مراسم سالگرد «روز نیروی دریایی روسیه» به تحویل موشک‌های ابر فراصوت زیرکان به نیروی دریایی این کشور تا چند ماه دیگر اشاره کرد. پوتین گفت که تحویل موشک‌های کروز ابرفراصوت «زیرکان» به ناوچه «آدمیرال گورشکوف» ظرف چند ماه آینده آغاز خواهد شد. وی گفت که محل استقرار این ناوچه‌ها به منافع روسیه بستگی دارد.

پوتین اظهار داشت: «نکته کلیدی در اینجا توانایی نیروی دریایی روسیه است. این نیرو می‌تواند با سرعت برق به همه کسانی که تصمیم به نقض حاکمیت و آزادی ما می‌گیرند، پاسخ دهد».

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

پوتین انتخاب لیز تراس به نخست وزیری انگلیس را "دموکراتیک" ندانست

چ سپتامبر 7 , 2022
اعتمادآنلاین| به نوشته خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اولین اظهارنظر علنی خود در مورد انتصاب لیز تراس به نخست وزیری انگلیس بر مبنای این واقعیت که انتخاب او نه با رای گیری در میان کل مردم انگلیس بلکه با رای گیری صرفا میان اعضای حزب محافظه کار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000