قیمت سفره قلمکار گرد طرح سیاه قلم اصفهان

در بازارهای سنتی اصفهان بخشی از بازاریان به تولید و عرضه سفره قلمکار عمده اصفهان مشغول هستند که قیمت آن به دلیل کلی و عمده بودن بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد که خریداران عمده این محصولات را بر آن داشته است که با روش خرید کلی این کالای ارزشمند را به دست آوردند.

قلمکاری هنری است که نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد که علاوه بر چاپ زدن نقش روی پارچه توسط قالب مخصوص، باید از نوع پارچه و نوع رنگ و طرح استفاده شده برای انواع پارچه ها آشنایی کامل داشته باشید که تشخیص دهید برای رومیزی یا سفره یا سجاده و یا لباس چه طرح و نقشی و چه ترکیب رنگی مناسب است که در زیباسازی اثر امری مهم و جدی به شمار می رود در گذشته از رنگهای طبیعی که در طبیعت وجود داشت و عمومأ از گیاهان گرفته می شد برای رنگین کردن نقوش استفاده می شد که زحمت زیادی برای رنگرزان داشت تا به رنگ دلخواه خود دست یابند.

اما امروزه تنوع زیادی در این سفره های ایجاد شده است و قیمت سفره قلمکار اصفهان بسته به سایز و طرحش متفاوت می باشد.

با پیشرفت علم و فناوری در زمینه تولید رنگهای متنوع و زیبا این امکان فراهم آمده است که به سهولت هر رنگ و ترکیب رنگی را که مدنظر شماست را به کار بگیرید که بیشتر این رنگها به رنگهای شیمیایی معروف هستند و از ثبات و ماندگاری بالایی نیز برخوردار است که با شست و شو و یا گذشت زمان هیچ تغییری در آن رخ نخواهد داد و مثل روز اول ثابت می ماند و هم چنین کار رنگرزان به مراتب آسان گشته است.

قلمکاری همان طور که از نامش پیداست با قلم مخصوص انجام می شود هنرمندان چیره دست طرحی از طبیعت و زندگی روی پارچه می کشند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

سفره قلمکار طرح سیاه قلم

برای تولید محصولات قلمکاری از پارچه های پنبه، کرباس، چلوار، کتان و ابریشم استفاده می شود، چون بیشتر از پشم در این نوع الیاف استفاده شده، پذیرش رنگ انجام می شود علاوه بر این در این الیاف طراحی نقوش کار سازتر است به طور کلی برای قلمکاری از پارچه متقال، کرباس، ابریشمی، کتان بافت خارجی، چلوار و ململ حاجی اکبری استفاده می شود، چون ثبات رنگها در این پارچه ها بیشتر می باشد.

سفره قلمکاری شده به صورت مربعی و مستطیلی می باشد سفره یا پارچه مربعی قلمکاری شده روی هر میزی قرار می گیرد و می تواند زیبایی ویژه ایی را تقدیم سفره غذا شما کند و در اندازه های ۴ نفره، ۶ نفره و ۸ نفره تولید می شود.

استفاده از انواع سفره قلمکار طرح سیاه قلم بر روی میزی که در گوشه ای اتاق قرار گرفته برای اتاق روح بخش است و می تواند هوای اتاق را عوض کند.

با توجه به جنس پارچه، نوع پارچه و کیفیت پارچه نحوه شستن سفره قلمکار متفاوت است پارچه های قلمکار می توانند دارای جنس ابریشم، پنبه، جنسهای شیمیایی و مصنوعی باشند سفره های قلمکاری که دارای جنس ابریشمی و پنبه ای هستند در هنگام شستن دچار آسیب نمی شوند و سفره قلمکاری که با پارچه معمولی دوخته شده، ممکن است، رنگ آن هنگام شست و شو پخش شود اگر رنگ پارچه طبیعی باشد و جنس پارچه سفره قلمکار پنبه و ابریشمی باشد در هنگام شست و شو پارچه دچار مشکل نمی شود و رنگ آن از بین نمی رود.

سفره قلمکار گرد

از جمله مدلهای شیک و جذاب انواع سفره قلمکار می توان سفره قلمکار گرد را نام برد که در رنگهای مختلفی تولید می شود و طراحی زیبا و جذابی دارد، این سفره را می توان با بهترین کیفیت و زیبایی نظیر سفره قلمکار یزد خریداری نمود و آن را برای دکوراسیونهای مختلف مورد استفاده قرار داد.

برای انتخاب یک سفر قلمکار گرد مناسب اولین مؤلفه ای که باید مورد بررسی قرار گیرد، جنس پارچه آن می باشد و سفره ای که از جنس پنبه باشد به سبب اینکه رنگ را به خوبی جذب می کند، برای این نوع سفره مناسب می باشد و در واقع جنسهای مصنوعی برای تولید این محصول مناسب نیستند.

سفره

همچنین استفاده از رنگهای طبیعی سبب افزایش کیفیت انواع سفره قلمکار گرد می شود و سفره ای که نقشهای آن با کاربرد رنگ طبیعی و تثبیت کننده کتیرا ایجاد شده اند، دارای طول عمر بالایی می باشد.

در واقع تعداد رنگهای بیشتر در سفره قلمکار شیراز نشان دهنده کیفیت بالاتر آن می باشد، زیرا تعداد قالبهای بیشتری در چاپ آن استفاده شده است و این به معنی نظم بیشتر قالبهایی است که روی آن زده شده اند، که در هنگام خرید باید مورد بررسی قرار گیرند.

پست بعدی

قیمت دستمال کاغذی 200 برگ پاپیا قدیمی

س سپتامبر 6 , 2022
در گذشته استفاده از دستمال نخی و پارچه ای رواج بیشتری داشته است و در جیب هر فردی یک عدد دستمال پارچه ای بوده است ولی امروزه دستمال كاغذي بيتا یا نوع دیگر آن یعنی پاپيا جای دستمالهای پارچه ای را گرفته اند و جایگزین آنها گردیده است. دستمال کاغذی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000