ناگفته‌های حسن روحانی از تهدیدش به ترور در سال ۱۳۹۷

اعتمادآنلاین|

کتاب «بدون دود و آتش و خون» نوشته بهراد مهرجو و ولی خلیلی، روایت های جالب و جدیدی را در گفت و گو با رئیس جمهور سابق و دولتمردانش منتشر کرده است.

به گزارش مُنیبان صبح ۵ شهریور ۱۳۹۷ است؛ رادیو جلسه علنی مجلس را پخش میکند. حسن روحانی رئیس جمهور زیر بار فشار بی سابقه نمایندگان اصولگرای مجلس در اتفاق بی سابقه برای پاسخ به ۵ سوال نمایندگان مجلس و در اوج مشکلات ماه های اول تحریم ها به خانه ملت رفته است؛ تهدید تعدادی از نمایندگان علیه خود و دولتش را به فرصتی برای روایت حوادث به مردم بدل می کند.

مسیر آرام به روزهای طوفانی تحریم ختم شد و همه چیز تغییر کرد. "۵ دی ماه است هر کسی تاریخ دیگری بدهد آدرس غلط دادن است ۵ دی ماه ۱۳۹۶ بود که مردم دیدند ناگهان عده ای آمدند شعار می‌دهند و بعد شعارهای هنجارشکنانه و غیر قابل قبول برای مردم مردم دچار حیرت شدند؛ حادثه دی ماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا در اواخر دی ماه اعلام کند من در برجام نمی مانم مگر آنکه اروپا و دیگران درباره منطقه و موشک همراه شوند و اگر نشوند یکجانبه خارج می شوم".

حسن روحانی پشت تریبون مجلس تلاش می کرد آرام ولی محکم به نمایندگان پاسخ بدهد: "بعد از تحریم با نا آرامی داخل مردم نگران شدند تخریب خرابی می آورد سیاهنمایی زندگی مردم را به سمت سیاهی می برد من اگر تهدید به ترور شوم مهم نیست اما چه شد که عده ای رئیس جمهور مملکت را به ترور تهدید کنند من اگر تهدید مهم نیست اما آن‌ها رئیس جمهور کشور را تهدید به ترور کردند اگر اتحاد داشته باشیم فیضیه انقلاب به جای تبدیل نمی شود آب به آسیاب دشمن بریزند".

باز گشت به قبل یا خیلی قبل:

پنجشنبه ۲۵مرداد ۱۳۹۷ ؛جمعیتی بیش از ۱۰۰ نفر از طلاب در مدرسه فیضیه قم جمع شدند و آنچه اعتراض به مشکلات و فساد می‌خوانند را بهانه ای کردند برای رودرویی با دولت و البته شخص رئیس جمهور ؛ طلبه هایی که در دستشان تابلوهایی را نگه داشته بودند با این شعارها:

«ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت(اشاره به فوت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در استخر و تهدید علنی رئیس جمهور)» «دروغ میگن جنگ میشه فریب میدن همیشه» «محصل انگلیس؛ مذاکره کلید نیست» «رئیس بی کفایت مایه ی ننگ دولت»

اما حمله های سنگین علیه دولت نه از تابستان ۹۷ و همزمان با شروع تحریم های ترامپ علیه ایران؛ بلکه از قبل آن در تاریخ دقیقی که رییس جمهور در مجلس اعلام کرد؛ کلید خورده بود: ۵ دی ماه ۱۳۹۶

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

آذری جهرمی؛ گزینه حسن روحانی برای ریاست‌جمهوری

د سپتامبر 5 , 2022
اعتمادآنلاین| اخیرا کتاب «بدون دود و آتش و خون» روایت های جالب و جدیدی را در گفت و گو با رئیس جمهور سابق و دولتمردانش منتشر کرده است. این کتاب که نوشته ی بهراد مهرجو و ولی خلیلی است، «گزارشی تحقیقی درباره اثرات تحریم‌ها بر اقتصاد ایران» است. با این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000