ارتقاء ناوگان «اف-16» تایوان در بحبوحه مانورهای جت‌های چین

اعتمادآنلاین|

نیروی هوایی تایوان روز دوشنبه اعلام کرد که ارتقای جنگنده‌های «اف-۱۶» خود را در سال جاری انجام خواهد داد.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «فوکوس تایوان» قرار است تمام ۱۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ ای و بی تایوان از نظر سامانه اویونیک، راداری و کلاه ایمنی ارتقا یابند.

به گفته نیروی هوایی تایوان، قرار است جنگنده‌های اف-۱۶ تایوان با موشک‌های هوا به سطح «ای جی ام ۸۸» و موشک‌های ضد کشتی «ای جی ام ۸۴» تجهیز شوند.

این در حالی است که آمریکا در ارسال سلاح‌های سفارش داده شده تایوان تاخیر داشته است. تایوان همچنین ۶۶ جنگنده جدید اف-۱۶ وی از ایالات متحده خریداری کرده و انتظار می‌رود تحویل آن‌ها سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

این در حالی است که به نظر میر‌سد نیروی هوایی تایوان از ضعف‌های محسوس رنج می‌برد به طوریکه طی ماه‌های اخیر در چند مورد جنگنده‌های این کشور سقوط کردند. ابین موارد نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره ایجاد کرده است.

یک خلبان تایوانی جنگنده «اف-۱۶» ماه ژانویه هنگامی که جنگنده وی در سواحل غربی تایوان سقوط کرد، کشته شد، در حالیکه خلبان دیگری پس از سقوط جنگنده «میراژ-۲۰۰۰» خود در ماه مارس، جان سالم به در برد.

تایوان با چین در هفته‌ای اخیر به شدت دچار تنش شد و هر لحظه بیم حمله چین به تایوان می‌‌رفت .هم اینک نیز جنگنده‌های چین به طور مرتب با پرواز در اطراف جزیره قدرت خود را به رخ تایوان می‌‌کشند.

یک وبگاه آمریکایی روز یکشنبه با تمرکز بر نیروی هوایی چین نوشت، نیروی هوایی چین به دنبال ساخت هواپیماهای رادارگریز جدید است که قادرند به اهداف آمریکا در ژاپن، گوام و فیلیپین حمله کنند.

در بخش‌هایی از این گزارش امده است، چین برنامه ساخت هواپیمای «جی اچ ایکس ایکس» که یک بمب افکن رادارگریز است را دارد. جی اچ ایکس ایکس، یک جنگنده، بمب افکن تاکتیکی فراصوت و رادارگریز است. پنتاگون حدس می‌زند که می‌تواند سرعت بسیار بیشتری برای استفاده علیه دشمنان منطقه‌ای برای کمک به دفاع از ادعاهای ارضی چین در دریای چین شرقی و جنوبی داشته باشد

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

قزاقستان می تواند ببرها را به آسیای مرکزی بازگرداند

د سپتامبر 5 , 2022
اعتمادآنلاین| «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که قزاقستان با استفاده از تجربه این کشور می تواند در سال 2025 ببرها را به آسیای مرکزی بازگرداند. ​به گزارش فارس، پوتین این مطلب را ضمن پیام ویدیویی خود به مناسبت افتتاح «مجمع بین المللی حفاظت از ببر» بیان کرد. وی گفت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000