تازه‌ترین اخبار از واردات خودرو خارجی به کشور/ هدف حمایت از دهک‌های کم درآمد برای خرید خودرو است

اعتمادآنلاین|

واردات خودرو خارجی به کشور سال ها است که مطرح می شود اما به دلایل مختلف این موضوع تا به امروز اجرایی نشده و واردات خودرو به کشور ممنوع بوده است و تنها افراد کمی به صورت محدود تعدادی خودرو خارجی و گران قیمت وارد کرده بودند که پاسخگوی نیاز جامعه نبود. حالا مجلس قانونی را به تصویب رسانده است که افراد و شرکت ها می توانند تحت شرایطی خاص خورد خارجی وارد کنند.

به گزارش ایسنا، امید قالیباف در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه خودرو مشهد، خاطرنشان کرد: تعیین حقوق ورودی کالا یک سیاست‌گذاری تجاری است و عوامل تعیین‌کننده آن مواردی همچون درجه حمایت از صنایع داخل و حفاظت از محیط زیست یا برخی اقشار هدف است؛ بنابراین ارتباطی به تامین کسری بودجه ندارد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به منتقدان تعرفه شناور خودروهای وارداتی، گفت: این موضوع نیاز به توضیح دارد؛ در وهله اول بایستی گفت که قرار نیست تعرفه واردات خودرو با هدف تامین رقم مربوط در قانون بودجه تعیین شود، بلکه هدف حمایت از دهک‌های متوسط و کم درآمد برای خرید خودرو است. مفهوم و معنای «تعرفه‌گذاری قطعی پس از تعیین قیمت نهایی در بورس کالا»، ایجاد هرج و مرج تعرفه‌ای و فضای غیرشفاف برای واردکنندگان نیست؛ و این موضوع به زودی در آیین نامه اجرایی شفاف‌سازی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

اول بازیگر می شوند و بعد برای تلویزیون دردسر می سازند

د سپتامبر 5 , 2022
ایسنا نوشت: «با حذف تله تئاتر، تلویزیون شبیه به آدمی است که گویی قطع عضو شده. طبیعی است که بازگشت تله تئاتر راه نجاتی برای این رسانه محسوب می شود، زیرا تلویزیون یکی از ارکانش را از دست داده است و هر چه از نبود این ساختار بیشتر بگذرد، اوضاع […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000