ترشی کلم سفید زرد زعفرانی

کلم جزء سبزیجاتی برگدار با ظاهری گرد و بیضی شکل است. کلم پیچ سفید جز کلم های پر طرفدار است و برای انواع ترشی ها، سالاد ها و حتی بعضی از غذا ها استفاده می شوند. بنا بر تحقیقات انجام شده در طب سنتی به این نتیجه رسیده شده است که کلم پیچ طبع گرمی دارد.

از کلم پیچ سفید درتهیه خورشت کلم، کلم پلو و دلمه ی کلم استفاده می شود.

کلم ها به طور کلی در هفت نوع کشت می شوند، اما کلم پیچ ها دارای سه گونه هستند که عبارتند از: کلم پیچ میلانی، کلم پیچ سفید، کلم پیچ قرمز.

برگ های کلم پیچ های بیرونی به نسبت داخلی تیره تر و همچنین سفت تر است. جالب است بدانید که کلم پیچ به صورت خام، آب پز و حتی بخار پز استفاده می شود، کلم پیچ و سفید در شهر هایی با آب و هوای سردسیری کشت می شود.

کلم پیچ سفید برای بسیاری از بیماری ها مفید واقع شده است.

فیبر موجود در ترشی کلم سفید تحرکات روده را آسان کره و برای افرادی که از یبوست رنج می برند پر از فایده است. خوردن روزانه ی کلم پیچ سفید موجب کاهش کلسترول بد خون و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. توجه کنید که زیاده روی در مصرف کلم پیچ سفید موجب به وجود آمدن نفخ و درد معده می شود.

کلم پیچ به سبب خاصیت آرام بخشی که دارد در تسکین سر درد های معمولی می تواند موثر واقع شود. مصرف کلم پیچ به سبب جذب کلوگزی که دارد می تواند برای افراد دیابتی بسیار مفید باشد.

کلم پیچ سفید منبع غنی از پتاسیم است که این پتاسیم می تواند برای بدن مفید باشد. کلم پیچ به سبب خاصیت ضد التهابی که دارد باعث کاهش التهاب ایجاد شده در بدن می شود.

ترشی کلم سفید زرد رنگ

ترشی کلم با دستور های متفاوتی قابل تهیه است. یکی از دستورها، طرز تهیه ترشی کلم سفید زرد رنگ است که مزه ی متفاوتی دارد و رنگ زیبایی پیدا می کند. این ترشی به خاطر افزودن ادویه هایی مثل زردچوبه به این رنگ در می آید. طعم و مزه ی این ترشی نیز تحت تاثیر ادویه ها با دیگر نمونه های ترشی متفاوت است.

ترشی کلم سفید معمولا در ترکیب با دیگر صیفی جات مثل هویج یا بادمجان ساخته می شود.

 اما ترشی کلم سفید خالی هم می تواند بسیار خوشمزه باشد، در صورتی که داخل ترکیبات آن از سیر و فلفل و ادویه استفاده کنید. ناگفته نماند که نقش سبزی های معطر در مزه ی ترشی کلم زرد بسیار تاثیر گذار است. پس با اضافه کردن اندکی ترخان طعم فوق العاده ای به ترشی بدهید.

اگر می خواهید برای مجالس و مهمانی ها ترشی تهیه کنید، یکی از بهترین مدل ها ترشی کلم سفید زعفرانی است. در تهیه ی این ترشی مقداری زعفران را با محتویات ترشی مخلوط کرده و به کلم های برش داده شده اضافه کنید، به این ترتیب هم رنگ زیبایی به ترشی بخشیده اید و هم عطر زعفران در ترشی شما حضور خواهد داشت.

ترشی کلم سفید زعفرانی

ترشی را می توانید با مواد و ادویه های مختلفی تهیه کنید یکی از این ادویه ها زعفران مشهد می باشد، که می تواند ترشی شما را خوش رنگ و خوش طعم کند.

ترشی کلم سفید زعفرانی یکی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین ترشیها می باشد که از زعفران برای تهیه آن استفاده شده است برای تهیه این ترشی ابتدا باید مواد اولیه لازم که شامل 0.5 لیتر آب، یک عدد پیاز، 300 گرم هویج، یک قاشق چایخوری زعفران، دو قاشق غذا خوری روغن نباتی، سه حبه سیر، یک قاشق چایخوری گشنیز و یک قاشق غذا خوری نمک می شوند، تهیه گردد‌.

این ترشی به دلیل این که زعفران در تهیه آن استفاده شده است دارای رنگ زرد طلایی می باشد و گیاه خواران و روزه داران می توانند این نوع ترشی کلم زعفرانی را میل کنند و با هر غذای جانبی مانند پاستا، سیب زمینی و فرنی به خوبی هماهنگ می شود‌‌.

برای تهیه این ترشی ابتدا باید کلمها را بشویید و آنها را خرد کنید و سپس آنها را داخل آب جوش بریزید و به مدت 14 دقیقه بگذارید تا بمانند در مرحله بعد باید پوست پیاز را جدا کنید و سپس آن را با روغن نباتی تفت دهید تا نرم شود.

سپس هویجها را باید تمیز بشویید و به صورت نوارهای نازک آنها را برش دهید نیم لیتر آب را باید در قابلمه ای بریزید و روی آتش قرار دهید و هنگامی که آب جوشید باید شکر، نمک، سرکه، زعفران، گشنیز و پیاز را به آن اضافه کنید‌.

پست بعدی

قیمت فروش عمده روسری ترکمن در تهران

ی سپتامبر 4 , 2022
با توجه به این که روسریها برای هر خانمی در رده های سنی مختلف دارای طرحهای متفاوتی می باشد بنابراین قیمت روسری دست دوز ترکمن همواره در حال تغییر است و اگر برای دوخت یک روسری ترکمن زمان بیشتری صرف گردد قطعا کیفیت دوخت و طراحی آن زیباتر و بهتر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000