روسیه خبر بازگشایی سفارتش در عدن را تکذیب کرد

اعتمادآنلاین|

«یوگنی کوروف» مسئول سفارت روسیه در یمن امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به صورت رسمی صحبت‎‌های مطرح شده در رسانه‌های وابسته به شورای ریاستی مورد حمایت ائتلاف متجاوز به یمن پیرامون بازگشایی سفارت روسیه در عدن را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر» یمن، وی تاکید کرد که آن‎چه به عنوان توافق میان سرپرست سفارت و «رشاد العلیمی» رئیس شورای رهبری ریاستی مورد حمایت ائتلاف درباره بازگشایی سفارت در عدن مطرح شده صحیح نیست و خواستار آن شد که مطالب مرتبط با روسیه در یمن از رسانه‌های روسی یا شبکه‌های مرتبط با سفارت این کشور دنبال شود.

مسئول سفارت روسیه در یمن به شدت از خبرگزاری‌های نزدیک به شورای ریاستی مورد حمایت ائتلاف انتقاد کرد و افزود: آنچه در فضای مجازی منتشر شده، تقطیع و تفسیر مذاکرات طرفین با اضافه کردن مباحث غیر واقعی مورد علاقه طرف مقابل بوده است.

روز گذشته رسانه‌های وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن گزارش دادند که رئیس شورای رهبری ریاستی یمن وابسته به عربستان از روسیه بابت ازسرگیری فعالیت سفارت خود در عدن قدردانی کرد.

در این پیوند خبرگزاری رسمی «سبأ» یمن نیز نوشت «رشاد محمد العلیمی» رئیس شورای رهبری یمن در حکومت وابسته به عربستان در سفر به ریاض با «یوگنی کوروف»، کاردار سفارت روسیه در یمن دیدار کرده است.

سبأ اضافه کرد که در این دیدار تحولات یمن و تلاش‌ها برای تحقق صلح در این کشور بررسی شد و العلیمی از مواضع روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت در حمایت از آنچه حکومت مشروع یمن در عدن خواند، قدردانی کرد.

وی همچنین از اقدام روسیه در ازسرگیری فعالیت سفارت خود در عدن (محل استقرار شورای رهبری ریاستی وابسته به عربستان) و نیز اقدامات مسکو در گسترش روابط دوجانبه و افزایش هماهنگی‌ها قدردانی کرد.

به نوشته خبرگزاری سبأ، سفیر روسیه نیز بر موضع ثابت کشورش در قبال پرونده یمن و تلاش‌ها برای حل و فصل فراگیر نزاع در یمن تأکید کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

پست بعدی

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا : دولت کنونی با چهار دولت گذشته متفاوت است ؛ شباهت زیادی به دولت شهید رجایی دارد

س آگوست 30 , 2022
ایرنا نوشت: حجت الاسلام سعیدی گفت:مردم ما نیز بسیار فهیم، صبور و باهوشند و می‌دانند که در چه مقطع دشوار و حساسی قرار داریم و واقف به عملکرد دولت در این شرایط موجود هستند و به طور حتم این امیدواری در مردم زنده شده که شرایط روز به روز بهتر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000