سلاح‌های هسته‌ای دنیا را گروگان گرفته‌اند

اعتمادآنلاین|

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار نابودی سلاح‌های هسته‌ای شده است.

​به گزارش فارس، گوترش در توییتر نوشت: «جهان ما به اندازه کافی توسط سلاح‌های هسته‌ای گروگان گفته شده است. این ابزارهای مرگبار هرگز تضمینی برای پیروزی یا امنیت فراهم نمی‌کنند. تنها نتیجه این سلاح‌ها نابودی است. بیاید از پایان آزمایش آنها برای همیشه اطمینان حاصل کنیم و یکبار برای همیشه سلاح‌های هسته‌ای را به تاریخ بسپاریم.»

گوترش چند هفته پیش در مراسم افتتاحیه همایش پیمان ان‌پی‌تی هم به این موضوع اشاره کرد. او در آن سخنرانی گفته بود که بشریت تنها یک سوءتفاهم یا یک اشتباه محاسباتی با نابودی هسته‌ای فاصله دارد.

در حال حاضر، آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین، پاکستان و هند و کره شمالی کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای هستند. رژیم صهیونیستی هم تنها دارنده سلاح هسته‌ای در غرب آسیا است اما علناً به داشتن آن اعتراف نکرده است. این رژیم با حمایت‌های آمریکا برنامه هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

گوترش روز یک شهریورماه هم گفته بود: «[کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای] همچنین باید به کشورهایی که تسلیحات اتمی ندارند اطمینان دهند که از سلاح‌های اتمی علیه‌شان استفاده نخواهند کرد یا تهدید به استفاده از آن‌ها نمی‌کنند و در کل شفاف باشند.»

وی در آن سخنرانی اضافه کرد: «ما به همه کشورها نیاز داریم که دوباره به جهانی عاری از سلاح‌های اتمی متعهد شوند و از هیچ تلاشی برای آمدن به میز مذاکره به منظور کاهش تنش‌ها و پایان دادن به مسابقه تسلیحات اتمی، یک بار برای همیشه، دریغ نکنند.»

پست بعدی

اگر او متهم شود در خیابان‌ها شورش می‌شود

د آگوست 29 , 2022
اعتمادآنلاین| لیندسی گراهام، از سناتورهای حامی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هشدار داد چنانچه دونالد ترامپ در پرونده بازرسی اف‌بی‌آی از محل اقامت او متهم شود در خیابان‌ها شورش به راه خواهد افتاد. ​به گزارش فارس، گراهام که با شبکه خبری فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد گفت: «اگر ترامپ به دلیل استفاده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000