یک کشتی غلات از کی یف به یمن رفت

اعتمادآنلاین|

یوهان فروسل، وزیر تجارت خارجی سوئد اعلام کرد که یک کشتی حامل غلات با حمایت مالی این کشور، اوکراین را به مقصد یمن ترک کرد

به گزارش ایلنا، وی در پیامی توئیتری نوشت که نخستین کشتی تحویل گندم اوکراین با حمایت مالی سوئد، این کشور را ترک کرد و قرار است به کشوری که در معرض خطر قحطی و گرسنگی قرار دارد، تحویل داده شود.

انتقال این محموله‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که روسیه و اوکراین در تاریخ ۲۲ جولای پس از دو ماه مذاکره، توافقنامه‌ امکان صادارت غله از اوکراین را تحت نظارت سازمان ملل متحد و ترکیه در استانبول امضا کردند.

در چارچوب این توافق که در کاخ «دولما باغچه» امضا شد، امکان صادرات جهانی غلات بلاتکلیف در بنادر دریای سیاه که در حال حاضر در محاصره نیروی دریایی روسیه است، فراهم می‌شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به‌عنوان میانجی‌گران میان مسکو و کی‌یف، در مراسم امضای این توافق حضور داشتند. وزیر دفاع روسیه و وزیر توسعه اوکراین نیز به نمایندگی از دو دولت درگیر در جنگ، این توافق را امضاء کردند.

این نخستین توافق عمده بین دولت‌های روسیه و اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ها در ماه فوریه بود اما هنوز هیچ نشانه‌ای از پیشرفت در مواردی که بتواند منجر به برقراری آتش‌بس شود وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

مردی همسر و فرزند خردسالش را کشت

س اکتبر 25 , 2022
اعتمادآنلاین| مردی که در جنایتی جنون‌انگیز همسر و فرزند خردسالشان را به قتل رسانده و فراری شده بود به دام پلیس افتاد. به گزارش همشهری، اواسط مهرماه مردی با پلیس تماس گرفت و خبر از به قتل رسیدن خواهر و خواهرزاده‌اش در خانه‌شان داد. این مرد گفت: وقتی چندین بار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000