سیاست خارجی آمریکا تنش‌زایی در جهان است

اعتمادآنلاین|

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اظهار داشت، دیپلمات‌های آمریکایی در خارج از کشور بر اقداماتی برای شعله ور کردن کانون‌های جدید تنش در سراسر جهان تمرکز کرده اند.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «تاس» «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به مصاحبه‌های «رام امانوئل» سفیر ایالات متحده در ژاپن گفت که این دیپلمات آمریکایی به صراحت بیان کرده که سفرای ایالات متحده در سراسر جهان مشغول چه کارهایی بوده‌اند و ماهیت دستورالعمل‌هایی که او و همتایانش دریافت کرده‌اند را فاش کرده است.

به گفته زاخارووا، ترویج دیپلماسی تجاری به سبک ایالات متحده در دستور کار دیپلمات‌های آمریکایی قرار دارد.

به گفته زاخارووا، تشویق به نظامی‌سازی و دامن زدن به تنش‌های جدید در دستور کار دیپلماتیک ایالات متحده قرار دارد.

زاخارووا گفت: «جوهر دیپلماسی ایالات متحده امروز به ایجاد تنش در سراسر جهان، ترویج ایالات متحده به عنوان ضامن ثبات و پمپاژ منابع و فناوری‌های حیاتی به این کشور است.»

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز اخیرا به شبکه «الجزیره» گفت، کشورش در جنگ نیابتی با آمریکا و اروپا قرار گرفته است.

مدودوف در این مصاحبه گفت: «مقامات آمریکا و کشورهای اروپایی می‌گویند باید هر کاری انجام داد تا پیروزی اوکراین تضمین شود. اما این اوکراین است که می‌جنگد و نه ایالات متحده و اروپا. این‌ها به‌دنبال نجات جان اوکراینی‌ها نیستند و مشتاقانه برای این کشور سلاح تأمین می‌کنند، از جمله سامانه‌های راکتی چندگانه و همچنین از اوکراین حمایت مالی می‌کنند و به این شیوه، در واقع تشویق به ادامه تخاصم می‌کنند. مشارکت آن‌ها در این تخاصم‌ها به آنچه به اصطلاح جنگ نیابتی گفته می‌شود، محدود است».

او درباره مداخله غربی‌ها جهت به ثمر نرسیدن مذاکرات مسکو و کی‌یف گفت: «آن‌ها آماده بودند درباره وضعیت بی‌طرف اوکراین، غیرنظامی شدن و نازی‌زدایی و از برخی جنبه‌ها، به رسمیت شناختن واقعیت‌های مربوط به مرز قلمروهای خود بودند. اما آن‌ها [از مذاکرات] خارج شدند و دریافت مبالغ هنگفت پول و تسلیحات از سوی آمریکا و اروپا را شروع کردند.»

پل آتوود مورخ آمریکایی می‌گوید: «جنگ شیوه زندگی آمریکایی‌هاست. جیمی کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در یک اظهارنظر مشهور گفته بود که ایالات متحده از زمان اعلام استقلال خود در ۴ ژوئیه ۱۷۷۶، تنها در ۱۶ سال از بیش از ۲۴۰ سال تاریخ خود در جنگ نبود.»

جنگ‌های تحت رهبری ایالات متحده در مرگ و میر بی شماری نقش داشته او بر اساس محاسبات بنیاد امور بین‌المللی و روابط عمومی واتسون ، تنها در عراق بین ۱۸۴۳۸۲ تا ۲۰۷۱۵۶ غیرنظامی در خشونت‌های ناشی از جنگ کشته شدند.

پست بعدی

دستگیری سارق ۱۰۰ فقره خودرو در پایتخت

ش آگوست 27 , 2022
اعتمادآنلاین| سرهنگ" جلیل موقوفه ای" در تشریح این خبر بیان داشت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس در حال گشت زنی در محله تهرانپارس به 2نفر در حال پرسه زنی در اطراف خودروهای پارک شده مشکوک می شوند و متهمان را زیر نظر می گیرند. به گزارش ایلنا، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000