سایه بی‌خورشید رفت/ حق این نبود که ابتهاج این‌گونه غریبانه بدرقه شود

اعتمادآنلاین|

دکتر مجید ابهری، رفتارشناس و استاد دانشگاه، در یادداشتی برای اعتمادآنلاین نوشت: بالاخره پیکر سایه شاعر توانمند ایرانی بعد از بگومگوهای داخلی و خانوادگی به وطن رسید. تشییع پیکر او روز جمعه از مقابل تالار وحدت آغاز شد و به سوی رشت به حرکت درآمد.

در بدرقه بدن بی‌جان سایه نکته‌ای که موجب کدورت خاطر علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی شد غیبت چهرهای فرهنگی و ادبی کشور بود. البته حضور یا عدم حضور نامداران در این مراسم خدشه‌ای به جایگاه ادبی ابتهاج وارد ننموده، چرا که مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی نگذاشتند او غریبانه بدرقه شود. قطعاً مردم شعردوست و ادب‌پرور رشت در هنگام تدفین در باغ محتشم رشت حق تقدیر از جایگاه این ادیب را ادا خواهند کرد.

باغ محتشم با آن درختان تنومند و قدیمی به عنوان کهنسال‌ترین پارک و باغ در گیلان برای بسیاری از همشهریان میرزا کوچک‌خان و دکتر حشمت میعادگاه دلدادگان به زیبایی‌ها و جلوه‌گری‌های خلقت است که حکایت‌های بی‌شماری از تاریخ پرماجرای گیلان را در حافظه دارد.

حق این نبود که این شاعر دور از وطن این‌گونه غریبانه بدرقه شود. هر چند مردم نگذاشتند که ابتهاج خسته و رنجور از غربت تنهایی را بر دل بگیرد. غیر از چند تن از شعرای کشور تعداد قابل توجهی از آنها در این استقبال و بدرقه حاضر نبودند. هر چند حضور استاد شفیعی کدکنی چشمگیر بود و تعدادی از جوانان با همسرایی «ایران ای سرای امید» که از سروده‌های ماندگار زنده‌یاد سایه بود حضور خود را در این مراسم اعلام کردند.

پست بعدی

حال و هوای رشت پیش از به خاکسپاری «سایه»

ج آگوست 26 , 2022
ایسنا نوشت: در حالی که فردا صبح، مراسم خاکسپاری پیکر هوشنگ ابتهاج در شهر رشت برگزار می‌شود، به نظر می‌رسد این شهر برای این مراسم آماده نیست و علاقه‌مندان به این شاعر نگران به بهم خوردن و یا به تعویق افتادن مراسم هستند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000