کمک تازه انگلیس به اوکراین؛ 200 فروند پهپاد و مقادیری مهمات

اعتمادآنلاین|

در حالیکه ارتش روسیه کنترل اوضاع در نبرد با اوکراین را در دست دارد، «بوریس جانسون» نخست ‌وزیر انگلیس عصر چهارشنبه به وقت تهران با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به مناسبت روز استقلال این کشور در شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین دیدار کرد و وعده بسته حمایت نظامی بیشتر داد.

​به گزارش فارس، به گزارش شبکه خبری «یورونیوز» دفتر بوریس جانسون در بیانیه‌ای اعلام کرد این بسته ۵۴ میلیون پوندی (۶۳.۵ میلیون دلاری) شامل ۲۰۰ فروند پهپاد و مهمات خواهد بود تا ارتش اوکراین بتواند نیروهای روسیه را بهتر ردیابی و هدف قرار دهد.

جانسون در توییتی در این زمینه نوشت: «انگلیس به همراهی دوستان اوکراینی خود ادامه خواهد داد. معتقدم اوکراین می‌تواند در این جنگ پیروز شود و پیروز خواهد شد.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز چهارشنبه از تخصیص بسته کمک نظامی حدود سه میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد و گفت که این بزرگ‌ترین تعهد واشنگتن تاکنون است.

در بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید که چهارشنبه منتشر شد، آمده است: «ایالات متحده متعهد به حمایت از مردم اوکراین در ادامه مبارزه برای دفاع از حاکمیت خود است. به عنوان بخشی از این تعهد، مفتخرم که بزرگ‌ترین بخش کمک امنیتی خود تا به امروز را اعلام کنم؛ حدود ۲.۹۸ میلیارد دلار سلاح و تجهیزاتی که از طریق ابتکار کمک امنیتی اوکراین ارائه خواهد شد.»

به گفته بایدن، کمک‌های جدید به کی‌یف این امکان را می‌دهد که سامانه‌های دفاع هوایی، توپخانه و مهمات، سامانه‌های هوایی ضد پهپاد و رادار جدید دریافت کند.

منابع خبری سه شنبه اعلام کردند که دولت آلمان از متحدان اصلی آمریکا و عضو ناتو نیز قصد ارسال کمک‌های تسلیحاتی بیشتری به اوکراین در حال نبرد با روسیه را دارد.

یک منبع مطلع به خبرگزاری «رویترز» گفت، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز سه شنبه گفته که آلمان قصد دارد تسلیحات بیشتری به ارزش بیش از ۴۹۸.۵۵ میلیون دلار به اوکراین تحویل دهد. گفته می‌شود که آلمان قصد دارد سه سامانه دفاع هوایی دیگر از نوع «آیریس تی»، ۱۲ خودروی زرهی، ۲۰ موشک‌انداز، مهمات نقطه زن و سامانه‌های ضد پهپاد را به اوکراین ارسال کند.

این منبع گفت که این تسلیحات در سال ۲۰۲۳ و احتمالاً زودتر تحویل اوکراین خواهد شد. این امر قرار است مورد تایید کمیته بودجه پارلمانی آلمان قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی ویژه خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

پست بعدی

امیر قطر با نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد

چ آگوست 24 , 2022
اعتمادآنلاین| شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز (چهارشنبه) میزبان شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان بود. دو طرف در این دیدار به بررسی موضوعات مورد اهتمام پرداختند. به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، امیر قطر با بیان اینکه با نخست وزیر پاکستان در خصوص تحکیم روابط دو […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000