شبه‌جزیره کریمه بخشی از اوکراین است

اعتمادآنلاین|

باوجود اینکه شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ طی همه‌پرسی رسمی با رأی اکثریت ساکنان خود به روسیه ملحق شد، ترکیه همچنان مدعی است که این منطقه بخشی از اوکراین است.

به گزارش فارس، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان ترک» مدعی شد که کریمه بخش جدایی‌ناپذیر از اوکراین بوده و باید به این کشور بازگردانده شود.

کالین در این‌باره گفت: «موضع آنکارا این است که بازگشت کریمه به اوکراین باید بخشی از توافق بین‌المللی بین مسکو و کی‌یف باشد. موضع ترکیه در این موضوع از سال ۲۰۱۴ تغییر نکرده است. کریمه بخشی از اوکراین است، این باید مبنایی برای انعقاد هرگونه توافق باشد».

وی همچنین با ابراز نگرانی از حملات اخیر نزدیک نیروگاه اتمی «زاپروژیا» در جنوب شرقی اوکراین، گفت حضور بازرسان سازمان ملل در این نیروگاه ممکن است تنش را برای مدتی متوقف کند.

طبق این گزارش، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت: «معتقدیم که هیأت مستقل در یک محیط امن و آزاد در نیروگاه هسته‌ای کار خواهد کرد و این دیدار برای مدتی تنش را متوقف خواهد کرد».

کالین با بیان اینکه هیچکس از جمله روسیه خواهان فاجعه اتمی در این نیروگاه نیست، تاکید کرد که ترکیه می‌خواهد با فراخواندن هیأت‌های بین‌المللی، ایمنی نیروگاه زاپروژیا را تضمین کند.

پیش از وی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز گفته بود بازگشت شبه جزیره کریمه به اوکراین که بخشی جدایی ناپذیر از این کشور بوده، از الزامات حقوق بین‌الملل است.

بامداد جمعه هفته قبل بود که رسانه‌های غربی از انفجارهایی در یک پایگاه هوایی روسیه واقع در شبه‌جزیره کریمه خبر داده بودند.

پست بعدی

دولت سیزدهم وارث ۸ سال سهل‌انگاری در کشور است

چ آگوست 24 , 2022
اعتمادآنلاین| ولی اسماعیلی بعدازظهر امروز در آیین آغاز اجرایی پروژه دو بانده انگوت_قره‌آغاج، اظهار کرد: دولت فعلی، شاهد ۸ سال سهل‌انگاری در بیشتر حوزه‌ها اعم از اقتصادی، معیشتی و عمرانی است؛ یکی از نمونه‌های سهل‌انگاری دولت دوازدهم، ۹۲۰هزار میلیارد ریال تخلف فولاد مبارکه اصفهان را می‌توان عنوان کرد. تحقیق و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000