افزایش قیمت نفت به بالای 101 دلار

اعتمادآنلاین|

پس از اینکه عربستان پیشنهاد داد اوپک می تواند کاهش تولید را در واکنش به کمی نقدینگی در بازار آتی نفت و نگرانی در مورد رکود اقتصاد جهانی بررسی کند، قیمت نفت در معاملات امروز به بالای 100 دلار در هر بشکه رسید.

​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با 94 سنت افزایش 101.16 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات به بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسیده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 87 سنت افزایش 94.61 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در معاملات روز سه شنبه پس از اینکه وزیر انرژی عربستان امکان کاهش تولید را مطرح کرد، افزایش یافت.

منابع اوپکی قبلا به رویترز گفته بودند که هر کاهش تولیدی توسط اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس احتمالا با بازگشت نفت ایران به بازار همزمان خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، اوپک در حال حاضر 2.9 میلیون بشکه در روز نفت کمتر از هدف تعیین شده تولید می‌کند که تصمیم گیری در مورد کاهش یا نحوه محاسبه پایه هر کاهش تولیدی را پیچیده می کند.

استفان برناک، تحلیلگر PVM گفت: «قیمت نفت و چشم انداز عرضه نشان می دهد که در حال حاضر، تضمینی برای کاهش تولید اوپک پلاس وجود ندارد.»

وی افزود: «عرضه جهانی نفت ممکن است با نزدیک شدن به اوج فصل طوفان های آمریکا آسیب ببیند.»

موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 19 آگوست حدود 5.6 میلیون بشکه کاهش یافته است.

تحلیلگران انتظار کاهش 900 هزار بشکه ای داشتند.

پست بعدی

برگزاری کارگاره‌های آموزش فیلم کوتاه «تصویر دهم» با حضور کیانیان، حسن‌دوست، شعیبی و دلپاک

چ آگوست 24 , 2022
دومین دوره از کارگاه‌های آموزشی رویداد فیلم‌های کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» با حضور رضا کیانیان، بهروز شعیبی، محمدرضا دلپاک و حسن حسن‌دوست به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000