طالبان برای حقابه هیرمند شاخ‌بازی در آورده است

اعتمادآنلاین|

فدا حسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس:

طالبان نتوانسته‌اند با کشورهای همسایه براساس معاهداتی که دارند عمل کنند. آنها تا به حال تعرضات زیادی در مرزهای شرقی ما انجام داده اند که خوشبختانه با پاسخ جدی مرزبانی و ارتش ما مواجه شده اند.

طالبان در مورد حقابه هیرمند بازی در می آورند یک روز می گویند آب نیست یک روز می گویند این حقابه داده می‌شود اما خبری از پرداخت نیست. به گونه ای رفتار کرده اند که ما احساس می کنیم اعتماد لازم بین ما و طالبان کمرنگ شده است و اگر این رفتار آنها ادامه داشته باشد این اعتماد سلب می شود.

از زمانی که طالبان سرکار آمده اند حقابه هیرمند پرداخت نشده است ولی قطعا جمهوری اسلامی ایران از این موضوع و حق مردم سیستان کوتاه نمی آید. طالبان مطمئن باشند ما از ابزارهای دیگر برای گرفتن حق و حقوق مان در مورد حقابه هیرمند استفاده می کنیم چراکه الان در حوزه سیستان در مورد هیرمند بحران جدی وجود دارد.

در یکسال گذشته طالبان نشان داده اند که نتوانستند ثبات ایجاد کنند. فرهنگ افغانستان به گونه ای است تا اجماع همه اقوام در حاکمیت نباشد یک قوم نمی تواند به طور کامل بر افغانستان تسلط داشته باشد. اگر اجماع داخلی در افغانستان ایجاد نشود جنگ های داخلی بوجود می آید و محملی برای گروه‌های تکفیری می شود.

پست بعدی

سد مقاومتی در بازار خودرو شکسته شد/ آخرین قیمت دنا، تیبا، پژو و رانا

د آگوست 22 , 2022
بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از کاهش قیمت خودروهای پژو، دنا و رانا در ۲۴ ساعت گذشته است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000