درخواست تاج از کی‌روش برای گذاشتن پست اینستاگرامی از تیم ملی ایران!

اعتمادآنلاین|

علی ولی‌اللهی- یکشنبه‌شب مهدی تاج یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد اگر به عنوان رئیس انتخاب شود روی بازگشت کارلوس کی‌روش کار خواهد کرد. دقایقی بعد از این مصاحبه، مربی پرتغالی با انتشار پستی معنادار در اینستاگرام از رختکن تیم ملی در بازی دوستانه مقابل ازبکستان پیش از جام جهانی 2018 به اظهارات تاج پاسخ داد. خیلی‌ها واکنش کی‌روش را لبیک به دعوت مهدی تاج تلقی کردند.

تصور می‌شود این یک بده‌بستانِ از پیش تعیین‌نشده بوده، یعنی تاج آمده و اتفاقی با سوال مجری مواجه شده و بعد از کی‌روش حرف زده و سرمربی سابق تیم ملی هم وقتی چنین چیزی را دیده خاطرات برایش زنده شده و تصمیم گرفته پستی در این رابطه به اشتراک بگذارد. با این حال خبرنگار اعتمادآنلاین به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد این خود مهدی تاج و تیم رسانه‌ای‌اش بودند که از قبل همه برنامه‌ها را چیده بودند و بعد از وایرال شدن اظهارنظر رئیس سابق فدراسیون مبنی بر بازگرداندن کی‌روش از سرمربی پرتغالی خواستند پستی در این رابطه به اشتراک بگذارد تا فضای عمومی کاملاً مهیا شود. یک فرد مطلع در این زمینه به اعتمادآنلاین اطلاع داد که رئیس سابق فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش برای چنین همکاری‌هایی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مهدی تاج به خوبی می‌داند چقدر بابت پرونده ویلموتس نزد افکار عمومی با انتقاد مواجه است. او می‌داند بابت ضرر بیش از 200 میلیارد تومانی به فوتبال ایران و بیت‌المال جزو ناموفق‌ترین مدیران تاریخ این ورزش به حساب می‌آید و هر چقدر هم خودش اصرار کند فدراسیون پنج ستاره داشته، به درد نمی‌خورد. او به تازگی با پرونده جدیدی در ماجرای تحقیق و تفحص از کارخانه فولاد مبارکه مواجه شده که نشان می‌دهد مهدی تاج نه فقط در فوتبال که هر جا بوده دسته‌گل به آب داده. در اسناد منتشرشده از سوی مجلس در مورد پرونده فساد در شرکت فولاد مبارکه از مهدی تاج به عنوان یک بازنشسته نام برده شده که بعد از استعفا از فدراسیون فوتبال خلاف قانون به عنوان مشاور اعاده به خدمت شده و آن‌طور که نمایندگان مجلس گزارش داده‌اند، بدون انجام کاری خاص تا شهریور ۱۴۰۰ بیش از ۹۵۰ میلیون تومان دریافتی داشته است. در گزارش مجلس آمده است، در حالی مهدی تاج با استفاده از قانون ایثارگری اعاده به کار شده که اولاً طبق قانون نمی‌توانسته از این فرصت استفاده کند و در ثانی علاوه بر او ۴۰۰ نفر دیگر از جانبازان چنین درخواستی داشته‌اند که با همه آنها مخالفت شده و فقط درخواست تاج مورد پذیرش مدیرعامل سابق کارخانه فولاد مبارکه قرار گرفته است.

مهدی تاج با علم به اینها در برنامه زنده تلویزیونی نام کی‌روش را بر زبان آورد تا افکار عمومی که بخشی از آنها، درست یا غلط، طرفدار بازگشت سرمربی پرتغالی هستند تحریک شوند؛ چه موافقان چه مخالفان. در واقع یک روز بعد از مصاحبه تاج و حتی امروز بحث‌ها پیرامون فردی که دو پرونده در جریان دارد، یکی مربوط به قرارداد ویلموتس و یکی مربوط به کارخانه فولاد مبارکه، بیشتر حول کلیدواژه کی‌روش می‌گردد. رسانه‌ها که خیلی‌هایشان از نزدیکان مهدی تاج هستند بحث‌ها را از پیگیری فسادهای احتمالی به سمت معایب و مزایای بازگشت سرمربی پرتغالی برده‌اند.

در این شرایط است که تیم رسانه‌ای مهدی تاج به او می‌گوید به یک برنامه تلویزیونی برو و با فردی که در حال حاضر جزو نزدیکان عادل فردوسی‌پور است یک مصاحبه به ظاهر چالشی انجام بده و همان حرف‌های تکراری در مورد قرارداد ویلموتس را که در چندین برنامه قبل بر زبان آوردی به عنوان توضیح جدید ارائه بده و فقط حواست باشد که حتماً در انتهای برنامه، آن هم با سوال مصاحبه‌کننده، جوری که انگار اصلاً در جریان نبوده‌ای، بگویی قصد بازگرداندن کارلوس کی‌روش را داری. بعد هم از کی‌روش بخواه که یک پست در مورد تیم ملی ایران در صفحه اینستاگرامش منتشر کند.

اینکه چرا کی‌روش پذیرفته بخشی از بازی مهدی تاج باشد نیز کاملاً مشخص است. سرمربی شکست‌خورده کلمبیا و مصر که نتوانسته امسال با هیچ تیمی در جام جهانی حاضر شود، دلش پر می‌کشد که یک تیم حاضر و آماده و صعودکرده به جام‌جهانی را در اختیار بگیرد و دوباره با قراردادی چندمیلیون دلاری به کشوری پا بگذارد که از شکست‌هایش حماسه می‌سازند و می‌تواند بدون توضیح به هیچ فردی هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد.

اینکه عده‌ای از علاقه‌مندان به فوتبال دوستدار بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی هستند هیچ اشکالی ندارد و بحثی کاملاً فوتبالی است اما اینکه مهدی تاج می‌تواند با اسم کی‌روش با افکار عمومی بازی کند تاسف‌آور است. عجیب است که طرفداران کی‌روش حاضرند از ضرر چندصد میلیاردی مهدی تاج به فوتبال ایران چشم‌پوشی کنند و بی‌خیال مطرح شدن نام او در پرونده کارخانه فولاد مبارکه بشوند و فقط آرزو کنند تاج رئیس فدراسیون شود تا فوتبال ایران برگردد به سه سال قبل.

مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال تا به امروز همه راه‌ها را امتحان کرده است. راه انداختن کارزار تعلیق احتمالی فدراسیون فوتبال بابت دخالت مجلس، بازی با کارت کارلوس کی‌روش، بازگرداندن استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا و باز کردن در ورزشگاه‌ها به روی زنان حربه‌های مردی است که می‌گوید برای نجات فوتبال آمده اما بیشتر به نظر می‌رسد شهوت ریاست بر فدراسیون را دارد.

انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ ۸ شهریور برگزار خواهد شد و دو نامزد اصلی یعنی میرشاد ماجدی و مهدی تاج در حال زورآزمایی در فضای رسانه‌ای و یارکشی در بین اعضای مجمع هستند و از هر راهی که بتوانند برای بالا بردن شانس خود در مجمع استفاده می‌کنند. تغییر در کادرهای فنی تیم‌های ملی برای به دست آوردن رأی سرمربیان و کمک‌های عجیب به مدیران برخی تیم‌ها از جمله اقدامات ماجدی است.

پست بعدی

متولیان نظم و امنیت به جای گشت ارشاد و برخورد با فعالان مدنی در حفظ امنیت جامعه و شهروندان هوشیار باشند

د آگوست 22 , 2022
اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به سوء قصد به دکتر علی محفوظی و افزایش جرایمی همچون زورگیری در پست اینستاگرامی منتشر کرد: فاجعه سوء قصد به دکتر علی محفوظی به دنبال دیگر جرایم مشهود ،مانند زورگیری از شهروندان در خیابان های پایتخت و دیگر شهرهای کشور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000