متولیان نظم و امنیت به جای گشت ارشاد و برخورد با فعالان مدنی در حفظ امنیت جامعه و شهروندان هوشیار باشند

اعتمادآنلاین|

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به سوء قصد به دکتر علی محفوظی و افزایش جرایمی همچون زورگیری در پست اینستاگرامی منتشر کرد:

فاجعه سوء قصد به دکتر علی محفوظی به دنبال دیگر جرایم مشهود ،مانند زورگیری از شهروندان در خیابان های پایتخت و دیگر شهرهای کشور که با رعب و وحشت هموطنان عزیزم همراه بوده است، جدای از برخی دلایل جامعه شناختی همچون مشکلات معیشتی و اقتصادی، نشان از این دارد که متولیان ِ نظم و امنیت کشور به جای تقلیل ِ برخی وظایف محوله به موضوعاتی همچون گشت ارشاد و برخورد با فعالان مدنی باید در حفظ و ارتقاء امنیت جامعه و شهروندان بیش از گذشته هوشیار باشند.

البته معنای هوشیار بودن امنیتی کردن ِ فضای کشور نیست. بلکه همه نهادهای مسئول با کمک و همراهی مردم ، اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند .

حفاظت از امنیت جامعه، نتیجه شناخت همه جانبه مولفه های بحران ساز و اقدامات اساسی است. امنیت جامعه با امنیتی سازی و نگاه های امنیتی حاصل نمی شود.

پست بعدی

دولت رئیسی با دست‌کاری‌ اقتصادی و فرسایش بیش‌ازپیش زیرساخت‌ها ثبات حداقلی معاش ایرانیان را بر هم زد

د آگوست 22 , 2022
اعتمادآنلاین| یک سال از بر سرکار آمدن دولت سیزدهم گذشت. دولتی که رؤیای «حکومت یکدست» را برای کانون قدرت تحقق بخشید. دولتی که حداقل سه سال همه ابزارهای قانونی و شبه قانونی کشور به استخدام زمینه‌سازی تشکیل آن درآمده بود و پس از صدور بیانیه «گام دوم انقلاب» در بهمن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000