باز هم پیامک جعلی و باز هم کلاهبرداری

اعتمادآنلاین|

عامل ارسال پیامک‌های جعلی سامانه ثنا که دست به کلاهبرداری شده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت متعدد از شهروندان مبنی بر اینکه با دریافت یک پیامک و ورود به لینکی ناشناس با عنوان سامانه ابلاغ قضایی مبالغی از حساب بانکی آنها برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

با وجود تاکیدات زیاد پلیس فتا و قوه قضائیه در خصوص پیامک های کلاهبرداری ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، متاسفانه باز هم تعدادی از شهروندان در دام این گونه پیامک‌ها افتادند. کلاهبرداران با ارسال لینک جعلی حاوی بدافزار و تقاضای نصب آن از قربانیان بر روی تلفن همراهشان ضمن دسترسی به پیامک‌ها و رمزدوم پویای افراد، از حساب بانکی آنها برداشت می‌کردند.

کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های فنی و انجام اقدامات پلیسی، مجرم را شناسایی کردند و او در یکی از استان های غربی در مخفیگاه خود دستگیر شد. با توجه به اعترافات متهم و مدارک بدست آمده از متهم به همراه پرونده قضایی متشکله در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب استان قم قرار گرفت و در حال رسیدگی است.

همچنین با بررسی پرونده و تحقیق از شکات مشخص شد مبالغ برداشت شده به حساب افرادی واریز شده که این افراد به واسطه مشاهده یک آگهی کاریابی در وب سایت‌های نیازمندی با فردی در تلگرام ارتباط می‌گرفتند و به درخواست وی در صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت می‌کردند و اطلاعات حساب کاربری خود را در ازای مبالغی در اختیار فرد آگهی دهنده قرار می‌دادند سپس کلاهبردار با دسترسی به حساب صرافی قربانیان مبالغ حاصل از حساب‌های سرقتی را به ارز دیجیتال تبدیل می‌کرد.

پست بعدی

حرف های صریح فیلمبردار «عقاب ها» درباره سینما و این روزهایش

ی آگوست 21 , 2022
ایسنا نوشت: می‌گوید: «گاهی با خودم فکر می‌کنم اگر در این همه سال به جای سینما در کار دیگری بودم الان حداقل به جایی رسیده بودم. آدم ۵۹ سال در سینما کار کند آن وقت هیچی!؟ نه بیمه داشته باشی، نه بازنشستگی، همین طور عاطل و باطل بمانی!؟» این گله‌ها، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000