تصادف ساختگی، شگرد 2 کلاهبردار برای افراد مسن

اعتمادآنلاین|

حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان شهرستان نجف‌آباد مبنی بر کلاهبرداری فرد جوانی از آنان با ایجاد تصادف ساختگی، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: پس از تحقیقات از شاکیان و بررسی دقیق و هوشمندانه تصادف‌های رخ داده مشخص شد در تمام حوادث رخ داده یک نفر با ایجاد تصادف ساختگی از طریق کوبیدن یا انداختن خود، روی خودروی شکات، تصادفی ساختگی به وجود آورده و با سوءاستفاده از حرمت و حیثیت شکات که افرادی سالخورده بودند بابت عدم شکایت از آن‌ها طلب وجه می‌کند.

ترکیان ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی که بین مصدوم و راننده میانجی‌گیری می‌کرده نیز در هر سه صحنه تصادف حضور داشته که نشان دهنده همدست بودن این دو نفر با هم بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان پس از کسب اطلاعات لازم با رصد هوشمندانه خود هویت عامل اصلی ایجاد تصادف ساختگی را بدست آورده و در آخرین لحظه هنگامی که با یک دستگاه اتوبوس قصد عزیمت به یکی از استان‌های غربی کشور را داشت دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان نجف‌آباد منتقل شد.

وی با اشاره به اقرار متهم به ۵ فقره کلاهبرداری از رانندگان مُسن با ترفند ایجاد تصادف ساختگی عنوان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته همدست خود را نیز معرفی کرد که وی نیز در یک عملیات ضربتی دیگر دستگیر و هر ۲ نفر برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

ترکیان در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها به شهروندان هشدار داد و خاطرنشان کرد: شهروندان هنگام برخورد با چنین حوادثی باید ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و در صورتی که مقصر حادثه نیستند با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و تا منتظر حضور کارشناسان پلیس راهور در صحنه بمانند و از پرداخت وجوه غیر متعارف به افراد مصدوم خودداری کنند.

پست بعدی

«ارسلان مطهری» و «سیدمحمد حسینی» رسما از استقلال جدا شدند

پ آگوست 18 , 2022
اعتمادآنلاین| ترافیک بازیکن در خط دفاع و حمله در تیم فوتبال استقلال سبب شد تا در روزهای اخیر شنیده شود که برخی بازیکنان در لیست خروجی ریکاردو ساپینتو قرار گرفته‌اند تا جا برای نفرات جدید باز شود. به گزارش ایرنا، پس از شایعات مختلف درباره بازیکنانی که در لیست خروجی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000