۲۰ خبرنگار در اقلیم کردستان عراق بازداشت شدند

اعتمادآنلاین|

رادیو صدای آمریکا از بازداشت دو خبرنگار خود در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رادیو صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرد، دو خبرنگارش به نام‌های سنور کریم و محمد آزاد مجید در حالی که در منطقه «سوق» در شهر سلیمانیه مشغول پوشش خبری اعتراضات مردم بودند بازداشت شده و به زندان برده شدند.

به گفته این رادیو، دو خبرنگار در حال پوشش خبری اعتراضات مردمی بودند که توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مجبور شدند اسنادی (تعهدنامه‌ای) را که نمی‌دانستند چه محتوایی داشت امضا کنند.

در ادامه این گزارش آمده است، وسایل این دو خبرنگار از جمله تلفن‌های آنها مصادره و برای ساعتی تحت بازجویی قرار گرفتند.

کریم در این باره گفت در یک سلول بسیار گرم نگهداری می‌شده و او را مجبور کردند ذیل ورقه‌ای را که نمی‌داند چه چیزی در آن نوشته شده است امضا کند.

شبکه الحره هم در گزارشی در این باره اعلام کرد دست‌کم ۲۰ روزنامه‌نگار از اوایل ماه جاری میلادی که شدت اعتراضات در اقلیم کردستان افزایش یافته، در این منطقه بازداشت شده‌اند.

اهالی اقلیم کردستان نسبت به افزایش هزینه‌های زندگی معترض بوده و در عین حال شماری از جریان‌های این منطقه مشغول کپی‌برداری از اعتراضات مقتدی صدر در بغداد هستند.

پست بعدی

اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی / قماربازان به جزای نقدی و حبس محکوم می‌شوند

چ آگوست 17 , 2022
اعتمادآنلاین| اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی توسط نمایندگان مجلس| قماربازان به جزای نقدی و حبس محکوم می‌شوندنمایندگان مردم در مجلس یازدهم جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی موافقت کردند. به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000