کشف الواح گلی 2 هزار ساله از قاچاقچی عتیقه

اعتمادآنلاین|

دستگیری یک قاچاقچی عتیقه به کشف 4 لوح گلی منقش به خطوط میخی با قدمت 2هزار سال منجر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، سرهنگ مرتضی هادیان، فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در این باره توضیح داد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه فردی در زمینه حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه در یکی از مناطق شهرستان فلاورجان بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام بررسی‌های تخصصی و پس از کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مرجع قضائی به محل سکونت متهم اعزام شدند و در بازرسی صورت گرفته 4 عدد لوح گلی منقش به خطوط قدیمی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان اینکه طبق گفته کارشناسان میراث فرهنگی لوح‌های مکشوفه مربوط به دوره هخامنشیان بوده و ارزش آن نیز 20 میلیارد ریال تخمین زده می‌شود، گفت: لوح‌های مکشوفه به اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان انتقال یافت و قاچاقچی عتیقه نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

پست بعدی

امروز نشست مشترک کمسیون امنیت ملی با شورای عالی امنیت ملی درباره برجام

س آگوست 16 , 2022
اعتمادآنلاین| علی علیزاده، یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس گفت که امروز نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعضای شورای عالی امنیت ملی برگزار می شود. به گزارش ایسنا، علی علیزاده اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی ظهر امروز جلسه ای با اعضای شورای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000