تحریم‌ها علیه ایران ممکن است به‌زودی برداشته شوند اما درباره روسیه معلوم نیست

اعتمادآنلاین|

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: تحریم‌ها علیه ایران ممکن است به‌زودی برداشته شوند. اما در مورد تحریم‌ها علیه روسیه نمی‌شود چنین گفت. تنها بخشی از آنها مربوط به اوکراین است. غرب، خط مشی مستقل روسیه را یک چالش راهبردی می‌داند و به سختی اعمال تحریم‌ها را کنار می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، پیش از این نیز در توئیتر نوشت: وزارت خارجه روسیه گفته است که طبق گفته سخنگوی اتحادیه اروپا مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین با یک حق انتخاب مواجهند. آن‌ها یا باید متن فعلی را بپذیرند یا باید بپذیرند که مذاکرات شکست خورده است. کمیسیون مشترک برجام به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا اجازه نداده که چنین اظهاراتی را مطرح کند.

وی در توئیت دیگری هم نوشته بود: روسیه معتقد است که احیای برجام تنها راه موثر و منطقیِ پیش رو است. احیای برجام منجر به رفع تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران، تقویت نظام عدم اشاعه هسته‌ای و ایجاد شرایط بهتر برای پیشرفت گفت‌وگوهای امنیتی منطقه‌ای خواهد شد.

پست بعدی

آیا هر آتشی با آب خاموش می‌شود؟

ی آگوست 14 , 2022
ایسنا نوشت: تصور رایجی وجود دارد که بر اساس آن آب نقطه مقابل آتش است و به همین دلیل نیز عمده مردم از آب برای خاموش کردن آتش استفاده می‌کنند. اما آیا هر آتشی می‌تواند با آب خاموش شود یا گاهی آب روی آتش سبب شعله‌وری بیشتر آن می‌شود؟ یک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000