زن شیاد برای فریب فروشندگان چه نقشه‌ای داشت؟

اعتمادآنلاین|

زنی که با ارائه رسیدساز جعلی به فروشندگان اجناس از آنان کلاهبرداری می‌کرد، به تله افتاد.

به گزارش تابناک، سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک زن از وی با ارائه رسیدساز جعلی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته گفت که در سایت دیوار یک عدد ساعت هوشمند را به مبلغ ۶۵ میلیون ریال آگهی کرده بودم تا اینکه زنی با من تماس گرفته و پس از توافق در محلی قرار گذاشته و ساعت هوشمند را به او دادم و او نیز رسید انتقال وجه روی گوشی را به من نشان داد و از محل دور شد، اما پس از بررسی متوجه شدم که هیچ گونه مبلغی به حسابم واریز نشده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار ادامه داشت تا اینکه فرد دیگری که یک دستگاه کنسول بازی را به مبلغ ۸۵ میلیون ریال فروخته و با همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بود به این پلیس مراجعه و اعلام شکایت کرد.

سرهنگ ترکیان ادامه داد: کارآگاهان سرانجام با ردیابی‌های هوشمندانه خود، فرد کلاهبردار را شناسایی و پس از تأیید مال باختگان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد که در تحقیقات انجام گرفته به چهار فقره کلاهبرداری از طریق ارائه رسیدساز جعلی به فروشندگان اجناس اعتراف کرد.

او اضافه کرد: متهم در اعترافات خود عنوان کرد، با افرادی آشنا شده و آن‌ها نرم‌افزاری را به او معرفی کردند که شماره کارت و مبلغ را در آن وارد و یک رسید جعلی ارائه می‌دهد و قابلیت ارسال به دیگران نیز دارد و می‌توان ساعت و تاریخ هم به دلخواه تغییر داد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم پس از اعتراف صریح به بزه انتسابی خود برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد، اظهار کرد: شهروندان باید مراقب این نوع کلاهبرداری‌ها بوده و تنها پس از مطمئن شدن از واریز وجه به حساب خود اقدام به تحویل اجناس و کالا به خریداران کرده و به نمایش رسید‌های ارائه شده در گوشی تلفن همراه اعتماد نکنند.

پست بعدی

کسادی بازار مسکن در ایام محرم

س آگوست 9 , 2022
اعتمادآنلاین| خرید و فروش مسکن در شهر تهران طی نیمه اول مردادماه همزمان با ایام محرم تقریبا نصف شده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ‌های پیشنهادی نه تنها کاهش نیافته بلکه با مقدار اندکی تغییر مواجه شده است. به گزارش ایسنا، بازار مسکن شهر تهران به رسم سالهای گذشته در ایام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000