بیانیه یمنی‌ها در روز عاشورا؛ آماده مواجهه با جنایات ائتلاف سعودی هستیم

اعتمادآنلاین|

مردم یمن پس از شرکت گسترده در مراسم عزاداری عاشورای حسینی (ع) بیانیه‌ای صادر و در آن بر آمادگی خود برای مقابله با جنایات ائتلاف سعودی در این کشور و حق ملت فلسطین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

​به گزارش فارس، طبق گزارش پایگاه خبری «المسیره»، در ابتدای این بیانیه آمده است: «ما تجاوزات اسرائیل به غزه و هدف قرار دادن رهبران مقاومت و تعدی‌های مکرر به مسجدالاقصی را به شدت محکوم می‌کنیم. ما از حق فلسطین برای پاسخ به حملات اسرائیل حمایت کرده و از ملل و آزادگان امت می‌خواهیم که در کنار مردم مظلوم فلسطین بایستند».

مردم یمن در این بیانیه خاطرنشان کردند که «ما بر حفظ مواضع بنیادین و اصولی خود را با محور جهاد و مقاومت در برابر یهودیان و صهیونیست‌ها تا شکست آن‌ها و آزادی مقدسات در فلسطین تأکید می‌کنیم».

در ادامه بیانیه عاشورایی ملت یمن آمده است:ما بر موضع خود برای ایستادن در کنار لبنان در برابر تهدیدات اسرائیل و در کنار مقاومت اسلامی به نمایندگی از حزب الله تاکید می‌کنیم؛ و باری دیگر تأیید می‌کنیم قدرتی که حزب‌الله ایجاد کرده است نه تنها برای لبنان، بلکه برای کل امت یک قدرت است و به عنوان نوک پیکان عملیات‌های محور مقاومت عمل خواهد کرد.

صنعاء در بیانیه راهپیمایی عاشورای حسینی (ع) به موضوع آتش‌بس در یمن نیز اشاره و خاطرنشان کرد: «به ائتلاف متجاوز [سعودی] می‌گوییم که علی‌رغم آتش‌بس اعلام شده، دست ما همچنان بر روی ماشه است و به آماده‌سازی نیروها برای مقابله با تجاوزات، محاصره و استکبار شما ادامه می‌دهیم».

در ادامه این بیانیه تاکید شد: «موضع ما در مقابله با تجاوز به کشورمان، موضعی اصولی و مبتنی بر هویت اعتقادی ماست. موضع ما در قبال تجاوز یک جهاد مقدس و یک وظیفه دینی، انسانی و ملی است و هرکس از این وظیفه کوتاهی کند یا به این مقام خیانت کند به هویت ایمانی خود خیانت کرده است».

ملت یمن در پایان این بیانیه اعلام کرد: «ما برای مقابله با تجاوز، صرف نظر از حجم چالش‌ها و عمق فداکاری‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد؛ فداکاری‌ها هر چقدر هم باشد در حد خسران تسلیم و اطاعت نخواهد بود که در اثر آن، ملت ما آزادی، استقلال، عزت، دین، حال و آینده خود را از دست بدهد».

یمنی‌ها در بخش انتهایی راهپیمایی امروز خود با «امام انقلابیون، حضرت امام حسین (علیه السلام)» تجدید میثاق و تاکید کردند که با یزید عصر و ظالمان این زمان یعنی آمریکا و اسرائیل و عوامل آن‌ها تا پیروزی الهی مقابله خواهند کرد.

پست بعدی

هزینه ساخت فیلم «روز واقعه» کمتر از دستمزد یک بازیگر معمولی

د آگوست 8 , 2022
مهر نوشت: مرتضی شایسته تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روز واقعه» ضمن تشریح تغییر شرایط تولید فیلم تاریخی و مذهبی نسبت به سال تولید این فیلم، تأکید کرد شرایط تولید امروز آسان‌تر اما گران‌تر شده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000