پیشنهاد ترامپ به پادشاه اردن چه بود؟

اعتمادآنلاین|

«سوزان گلیزر» و «پیتر بیکر» دو نویسنده آمریکایی که قرار است بزودی کتاب جدید آن‌ها با عنوان «عامل تفرقه‌: ترامپ در کاخ سفید ۲۰۱۷-۲۰۲۱» به چاپ برسد، فاش کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوره ریاست خود به «عبدالله دوم» شاه اردن پیشنهاد گرفتن کرانه باختری را به او داده است.

​به گزارش فارس، بنا بر گزارش امروز (پنجشنبه) پایگاه خبری «عرب۴۸» در این کتاب فاش شده است که ترامپ تحت عنوان «معامله‌ای بزرگ» به شاه اردن پیشنهاد تسلط بر کرانه باختری را داده است.

بر اساس این کتاب، عبدالله دوم در سال ۲۰۱۸ به یکی از دوستان آمریکایی خود گفته است زمانی که این پیشنهاد را شنیده احساس سکته قبلی به او دست داده است. طبق این گزارش،‌ شاه اردن گفته است: «فکر کردم که دارم سکته قلبی می‌کنم و نتوانستم نفس بکشم».

نویسندگان این کتاب که قرار است تا پنج روز دیگر به چاپ برسد، می‌گویند ترامپ این پیشنهاد را ژانویه سال ۲۰۱۸ مطرح کرده و گمان می‌کرده با این کار در حال خدمت به شاه اردن است.

به گفته سوزان گلیزر و پیتر بیکر، این کتاب با استناد به گزارش‌ها و ۳۰۰ مصاحبه اختصاصی و همچنین یادداشت‌های خصوصی، ایمیل، پیامک و اسنادی دیگر نوشته شده است.

در این کتاب که روز گذشته نیز بخش‌هایی از آن در روزنامه انگلیسی «گاردین» منتشر شد، اشاره شده است که رئیس‌جمهور سابق آمریکا از ترور شدن خود واهمه داشته است.

بنا بر گزارش روز گذشته گاردین، «دونالد ترامپ دسامبر ۲۰۲۰ به دوستانش گفت که نگران است در انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی ژنرال ایرانی که در حمله پهپادی ایالات متحده یک سال قبل از آن کشته شد، ایران برای ترور او تلاش کند»

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

به دنبال ایجاد رابطه‌ای مستحکم با سوریه هستیم

پ سپتامبر 15 , 2022
اعتمادآنلاین| جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با انتشار بیانیه ای حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب، را محکوم کرده و اعلام کرد که به دنبال ایجاد روابطی مستحکم با دولت سوریه است. به گزارش فارس، بنا بر بیانیه منتشرشده در وب‌سایت رسمی حماس، جنبش مقاومت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000