بهترین دمنوش اویشن عناب بارداری ایران + عناب چینی

صادرات محصولات انحصاری می تواند کمک زیادی را به رشد صادرات غیر نفتی و بدست آوردن بازار های بکر بین المللی نماید.میوهٔ زیتونی شکل عناب که دارای خواص دارویی بسیار زیادی می‌باشد در ابتدا سبز بوده و پس از رسیدن به رنگ قرمز درآمده و چروک می‌خورد. عناب از محصولات ایرانی و بسیار خاص می باشد که مصرفش از دیرباز در فرهنگ کشورمان جای داشته است.

شاید بیش از همه، خواص درمانی عناب باعث شد که مصرف آن مورد توجه قرار بگیرد.

امروزه نیز بر اساس همین خواص فراوان دارویی عناب، تقاضا برای خرید آن بسیار بالاست.

عناب به کشور های هلند،پاکستان،افغانستان،کانادا صادر شده است.

عناب درختچه‌ای است متوسط که ارتفاع آن تا ۱۰ متر نیز می‌رسد.

عناب بومی مناطق گرمسیر بوده و برگ‌های کوچک سبزرنگ، بدون کرک و تخم‌مرغی شکل آن در زمستان می‌ریزد.

خراسان‌جنوبی از نظر سطح زیرکشت و تولید بهترین عناب ایران شمار می آید. تولید ۹۷ درصد محصول عناب کشور متعلق به خراسان جنوبی است. گران ترین نوع عناب خراسان جنوبی، عناب دمنوشی است که بیشترین میزان صادرات را بین دیگر انواع عناب ایران نیز داراست. بهترین عناب صادراتی تولید شده در کشور ما، محصول باغات پهناور بیرجند است. بیرجند با زیر کشت داشتن باغات زیادی از عناب توانسته است به عنوان یکی از اصلی ترین صادرکنندگان و فروشندگان عناب در دنیا لقب گیرد. تازه بودن عناب در کیفیت آن نقشی مهمی دارد.

عناب ناب خونساز، ملین و دارای لعاب بسیار است و سینه را نرم می‌نماید.

استفاده از مغز میوه در زخم‌ها و بریدگی‌ها سبب سرعت بخشیدن به بهبود آنها می‌شود.

عناب همچنین دندان‌ها را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌سازد. این چای باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت عضلات می‌شود.

جوشانده برگ عناب برای تسکین گلودرد و از عصاره آن برای درمان آن استفاده می‌شود.

عناب حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی چون ویتامین C، کاروتنوئیدها و فلاوونوئید است.

همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

در طب سنتی ایران نیز مصرف جوشانده عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است.

جوشانده عناب و آویشن در بارداری

یکی از میوه هایی که ممکن است برخی افراد با آن آشنایی نداشته باشند عناب می باشد که به شکل زیتون اما قرمز رنگ و کمی چروکیده می باشد و به آن خرمای قرمز هم گفته می شود که به روشهای مختلفی مانند جوشانده عناب و آویشن در بارداری و دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه افراد زیادی هستند که به دلیل عوارض چای سیاه و مضرات آن برای بدن، پزشک مصرف آن را منع کرده و از خوردن آن خودداری می کنند اما بهترین گزینه برای این افراد خوردن جوشانده عناب می باشد که برخلاف چای هیچ ضرری نداشته و بسیار مفید نیز می باشد.در این قسمت قصد داریم درباره خواص جوشانده عناب و عناب برای سرماخوردگی و بارداری صحبت کنیم و ببینیم که آیا برای مادر باردار و جنین ضرر دارد یا خیر؟

یکی از شایع ترین مشکلات زنان حامله در سه ماه اول بارداری حالت تهوع و استفراغ می باشد که عناب می تواند در رفع آن موثر باشد و حالت تهوع را برطرف کند که دمنوش اویشن عناب بارداری را راحت تر می کند. میزان خواب زنان در این دوران خصوصا ماه های آخر به هم ریخته و از کیفیت آن کاسته می شود که عناب می تواند در تنظیم شدن آن بسیار موثر باشد. در طب سنتی گفته شده که اگر می خواهید فرزندتان چهره زیبایی داشته باشد در ماه دوم، سوره توحید را بر عناب بخوانید و به صورت ناشتا میل کنید تا فرزندی زیبا داشته باشید. یکی دیگر از مسائلی که زنان باردار از آن رنج می برند احساس ضعف و بی حالی در این دوران می باشد که مصرف عناب می تواند داروی خوبی برای برگشت انرژی از دست رفته باشد. پس زنان باردار می توانند با مصرف جوشانده آن در این دوران از خواص بی نظیر آن بهره مند شوند اما بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

عناب چینی اوکراینی ارمنی

یکی از میوه هایی که برای بدن بسیار مفید است، عناب یا عناب جوشیده می باشد که انواع مختلفی از جمله عناب چینی، اوکراینی، ارمنی و غیره دارد. عناب دارای یک درختچه کوچک است که بومی مناطق جنووب شرق آسیا است و در مناطق گرمسیر و خشک کشت می شود. برگهای کوچک و سبز رنگ این درخت که به شکل تخم مرغ است و کرک ندارد، در زمستان می ریزد و میوه آن در ابتدا گرد و سبز است اما وقتی که رسیده می شود، رنگ قرمز و زیتونی پیدا می کند و چروکهایی در روی آن پدیدار می شود.

یکی از درشت ترین عنابها، عناب چینی است که به شکل گلابی می باشد و خر بسیار کمی نسبت به دیگر انواع دارد. رویشگاه اصلی این میوه در مرکز چین است که افراد  این کشور برای حفظ سلامتی بدن خود روزانه از عناب مصرف می کنند. عناب درختچه ای است که به صورت کج و یا مستقیم رشد می کند و 5 تا 10 متر ارتفاع دارد و میوه آن در فصل پاییز قابل برداشت است که دارای طعم شیرینی می باشد.

پست بعدی

تجارت دبه ترشی بزرگ شیشه ای

د آگوست 8 , 2022
معمولا جنس این دبه های ترشی بزرگ از پلاستیک می باشد و دسته ای دیگر از این دبه ها در جنسهای فلزی و استیل نیز موجود می باشد که در حقیقت بهترین ظروف جهت نگداری ترشی می باشند. یکی از مهم ترین مزیتهای استفاده از دبه های ترشی بزرگ، این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000