مصر مسیر جدید نفت روسیه به بازارهای جهانی است؟

اعتمادآنلاین|

رسانه‌های عربی از احتمال توافق پشت پرده روسیه با مصر برای دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه سخن می‌گویند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی با استناد به گزارش بلومبرگ خبر دادند، احتمالاً توافق پشت پرده‌ای بین روسیه و مصر در رابطه با صدور نفت روسیه از طریق بندری در مصر انجام شده است.

بلومبرگ در گزارشی خود خبر داده بود که روسیه از یک بندر کوچک مصر در سواحل دریای مدیترانه برای انتقال نفت خود به بازارهای جهانی استفاده می‌کند.

به نوشته رسانه‌ها، روسیه از طریق نفتکش‌های کوچک اقدام به تخلیه نفت خود در این بندر کرده و نفتکش‌های کوچک دیگری با پهلو گرفتن در آن بندر، نفت تخلیه‌شده را به سوی بازارهای جهانی می‌برند، امری که رصد دقیق نفت روسیه را به شدت دشوار می‌کند.

گفته می‌شود، بندر الحمراء که کار انتقال نفت روسیه در آن انجام می‌شود، توسط شرکت‌ نفت صحرای غربی مصر اداره می‌شود و دارای ۶ مخزن به حجم ۱.۶ میلیون بشکه نفت خام است.

به گفته رسانه‌های عربی، مصر بعد از جنگ اوکراین به یکی از مسیرهای عبور سوخت روسیه به بازارهای جهانی تبدیل شده است، در حالی که بندر سبته در شمال آفریقا و در مرکز اقیانوس اطلس نیز یکی دیگر از ایستگاه‌های انتقال نفت روسیه به کشتی‌های فرعی اعلام شده است، در حالی که گفته می‌شود مناطقی در سنگاپور نیز سومین محلی است که مسکو برای دور زدن تحریم‌ها از آن استفاده می‌کند.

با این حال با توجه به اینکه مصر از بندر الحمراء نفت تولید شده توسط شرکت صحرای غربی را صادر می کند، امکان بیشتری برای سندسازی و فروش نفت روسیه به نام نفت مصر وجود داشته و ظاهراً توافقاتی بین طرف روسی و مصری در این رابطه انجام گرفته است.

هیچ‌یک از طرف‌های ذی‌ربط و نیز کشورهای تحریم‌کننده روسیه تا به حال این موضوع را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

پست بعدی

شاهکار جراحی اقتصادی دولت رئیسی/ مایحتاج مردم چقدر گران شد+ عکس

ش آگوست 6 , 2022
اعتمادآنلاین| .

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000