طبع توت خشک هرات + خواص کالری توت خشک

یکی از خشکبار مفید برای بدن توت خشک می باشد که خواص زیادی را داراست و انواع مختلفی دارد. توت خشک هرات افغانستان یک نوع مرغوب از این محصول می باشد.

در مطلب فوق به انواع و خواص مختلف این خشکبار پرطرفدار پرداختیم، حال این سوال پیش می آید که بهترین روش ها برای مصرف توت خشک هرات کدامند؟

تزیین ماست و سالاد با قرار دادن توت روی آن ها که تاثیر زیادی در زیبایی و خوش طعمی دارد.

خیساندن آن در آب و اضافه کردن به اسموتی، آب میوه و برخی از غذاها

به شیرین و خوش طعم شدن دمنوش های مختلف و چای سبز کمک می کند.

می توانید توت خشک را خرد کنید و از پودر آن در تهیه کیک و کلوچه استفاده کنید.

همراه داشتن مقداری از آن در کیف برای مصرف به عنوان میان وعده ای مقوی

خواص کالری توت خشک

یکی از میوه خشک هایی که خواص بسیار بالایی دارد توت خشک است که کالری آن در انواع گوناگون آن متفاوت است.

اگرچه توت سفید و سیاه تازه از نظر خواص با هم بسیار فرق دارند اما از نظر کالری چندان تفاوتی با هم ندارند.

اما جالب است که بدانید خواص کالری توت خشک بسیار بیشتر از نوع تازه آن است که با هم به آن می پردازیم.

داشتن مقدار بالایی آنتی اکسیدان یکی از مهمترین خواص توت سفید است که محافظ بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال آزاد است.

آنتی اکسیدان های غذایی شامل ویتامین  سی و ایی و آ می باشد و نیز مواد شیمیایی گیاهی لوتئین ، لیکوپن و کوئرستین می باشد.

یک مکمل غذایی بسیار مغذی که خواص درمانی و دارویی زیادی دارد، توت خشک صنعتی است که سرشار از ویتامین ها، کربوهیدرات ها، آنتی اکسیدان ها و کاروتنوئید هاست که تمامی آنها برای سلامت بدن بسیار ضروری هستند.

مصرف فیبر به طور روزانه برای سلامت بدن بسیار ضروری است که متاسفانه افراد مقدار بسیار کمی در طول روز از آن استفاده می کنند که می توانید با خوردن این میوه خشک میزان فیبر مورد نیاز خود را تا حدود 20% تامین کنید.

از ویتامین های مهم برای حفظ تقویت ایمنی بدن و نیز بینایی، ویتامین سی می باشد که به عنوان آنتی اکسیدانی بسیار قوی عمل می کند که نقش مبارزه با رادیکالهای آزاد و نیز محافظ آسیب به اکسیداتیو هاست که این امر خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

پس توت خشک می تواند در روند پیری شما بسیار موثر باشد و از چین و چروک پیشگیری کند و در نتیجه باعث شادابی پوست شما بشود.

هم چنین به خاطر وجود آنتی اکسیدان درمان بسیار موثری در درمان لکه های تیره می باشد.

بخاطر اینکه سرشار از آهن و روی می باشد، از ریزش مو پیشگیری می کند.

طبع توت خشک

به طور کلی اصالت میوه توت به کشور چین بر می گردد که برای اولین بار از آنجا پخش گردید این میوه خوشمزه از خواص بسیار بالایی برخوردار می باشد و در ارتباط با طبع توت خشک که گرم است یا قیمت زیره سبز سبزوار

کشاورزان استان ها بدون فکر کردن به قیمت و نیاز آب زیره سبز و توانایی کشت آن به صورت جانبی با محصولات آبی اقدام به کشت در سبزوار می نمایند. زیره سبز بعد از زعفران دومین گیاه صادراتی ایران محسوب می شود. این گیاه به دلیل دارا بودن خصوصیاتی مانند دوره رشد کوتاه شکل خواص برگ و نوع پوشش سطح اندام های هوایی نیاز آبی کمی دارد و کشت آن به صورت دیم از توجیه اقتصادی لازم برخوردار می باشد. ده هزار هکتار از اراضی در استان خراسان رضوی به کشت زیره سبز اختصاص دارد، که ۵۰ درصد آن به صورت فاریاب و ۴۵ درصد به صورت دیم کشت می شود. بعد از شهرستان خوشاب، شهرستان سبزوار دومین تولید کننده زیره سبز در استان خراسان رضوی می باشد که ۵۶ درصد از کشت زیر سبز به صورت دیم انجام می شود.

افراد با خوردن توت سفید در وعده های روزانه به راحتی می توانند سلامتی خود را تضمین نمایند زیرا طبع توت خشک تر و گرم بوده و برای فصل زمستان بسیار پیشنهاد می شود.

توت دارای خواص بی شماری می باشد که در ذیل به به بیان برخی از این خواص می پردازیم:

رفع کم خونی

افزایش شیر مادر

درمان یبوست

تنظیم سطح کسترول خون

کاهش فشار خون

کاهش کلسترول

تقویت بینایی

تقویت سیستم ایمنی بدن

جلوگیری از پوکی استخوان

بسیاری از افراد به اشتباه به جای نوشتن کلمه طبع املای غلط آن را نوشته و از واژه تب توت خشک گرم است یا سرد استفاده می کنند که املای درست کلمه طبع می باشد و ما در مطالب فوق به گرم یا سرد بودن توت اشاره کرده ایم و به راحتی با مطالعه آن مطالب می توانید به جواب مد نظر خود برسید.

معمولا زمان درست مصرف توت خشک همچون توت فرنگی خشک را به صورت صبح و ناشتا در نظر می گیرند، به صورت کلی باید گفت که مصرف بی رویه در هر یک از خشکبار می تواند به سلامت شما آسیب وارد کند پس همواره توصیه می گردد که اعتدال را در میزان مصرف توت خشک رعایت کنید.

طبع گرم این این خشکبار در کنار بارهنگ می تواند ترکیب خوبی به لحاظ اعتدال ایجاد کرده و فوائد زیادی را از این ترکیب مقوی برای بدن حاصل کند.

پست بعدی

حکایت نهنگ و مایع مقدس سیاه‌رنگی به نام نفت

ج آگوست 5 , 2022
«به جرات می‌توان گفت از زمان کشف اولین چاه‌های نفت در هر گوشه از جهان، هر شخصیت یا گروه سیاسی که توانسته باشد روی حلقه‌های چاه چنبره بزند، حکومت بلامنازع آن سرزمین را در مشت گرفته است هرچند سکه‌ی این سیطره روی دیگری هم دارد. اگر دقیق‌تر نگاه کنیم به‌وضوح […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000