قیمت پودر زیره سبز + طبع زیره سبز

کشاورزان استان ها بدون فکر کردن به قیمت و نیاز آب زیره سبز و توانایی کشت آن به صورت جانبی با محصولات آبی اقدام به کشت در سبزوار می نمایند. زیره سبز بعد از زعفران دومین گیاه صادراتی ایران محسوب می شود. این گیاه به دلیل دارا بودن خصوصیاتی مانند دوره رشد کوتاه شکل خواص برگ و نوع پوشش سطح اندام های هوایی نیاز آبی کمی دارد و کشت آن به صورت دیم از توجیه اقتصادی لازم برخوردار می باشد. ده هزار هکتار از اراضی در استان خراسان رضوی به کشت زیره سبز اختصاص دارد، که ۵۰ درصد آن به صورت فاریاب و ۴۵ درصد به صورت دیم کشت می شود. بعد از شهرستان خوشاب، شهرستان سبزوار دومین تولید کننده زیره سبز در استان خراسان رضوی می باشد که ۵۶ درصد از کشت زیر سبز به صورت دیم انجام می شود.

ویژگی یکی از گیاهان دارویی که در کشور های محدودی مثل ایران، هند و ترکیه کشت می شود، که یکی از دلایل کاهش قیمت زیر سبز در سبزوار و از توابع اسفراین در شهر تبریز می باشد. زیره سبز یکی از گیاه دارویی و ادویه ای از زمان قدیم مورد استفاده قرار می شده است.

این گیاه در حال حاضر در استان‌ های خراسان، آذربایجان شرقی، یزد، سمنان، اصفهان و بخش هایی از استان های گلستان و کرمان کشت می شود. مراکز عمده کشت زیره در خراسان در حال حاضر شهرستان های سبزوار، نیشابور، کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، اسفراین، گناباد، تبریز و معاینات می باشد. این محصول به لحاظ اقتصادی اهمیت خاصی برای کشاورزان منطقه و درآمد نسبتاً زیادی نسیب شان می شود.

استفاده پودر زیره سبز در غذا

زیره یک گیاه دارویی است که خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. زیره گیاه بومی کشور های آسیایی محسوب می شود و به دو دسته زیره سبز و سیاه تقسیم می شود که شباهت بسیار زیادی به هم دارند. تنها تفاوت زیره سبز و زیره سیاه در رنگ آن و در بعضی خواص آنها است. هر دو ادویه های بسیار مفیدی هستند که به رفع مشکلات گوارشی کمک کرده و با خواص ضد باکتری که دارند به حفظ سلامت عمومی کمک می کنند. زیره سبز و زیره سیاه هر دو در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شوند و سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها هستند.

استفاده از پودر زیره سبز در انواع غذا ها به خاطر خواص بی شمار آن باعث سلامتی بیشتر شما خواهد شد. یکی از روش های بسیار مناسب برای استفاده زیره در غذا به همراه ماست

است.

برای استفاده زیره در ماست بهتر است که آن را به صورت پودری به ماست اضافه نموده و پیش از غذا و یا همراه غذا میل نمایید.

دلیل اصلی استفاده از این ترکیب رفع سردی ماست و مشکلات گوارشی حاصل از آن است؛ زیرا زیره طبع گرمی دارد و طبع سرد ماست را معتدل می کند و باعث خوش طعم شدن ماست می شود. در این صورت سیستم گوارشی بهبود پیدا می کند و زیره برای افراد با طبع سرد بسیار مناسب است و موجب بهبود هضم و گوارش و همین طور لاغری می شود.

طبع زیره سبز

افرادی با مزاج سرد می توانند از زیره سبز استفاده کنند. طبع زیره سبز گرم و خشک است و افرادی که دارای خشکی مزاج و یا دارای مزاج گرم هستند نباید از آن استفاده کنند زیرا باعث بروز عوارضی مانند سردرد می شود. طبع گرم زیره سبز باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود این فعالیت موجب تقویت حافظه شده و عملکرد مغز را ارتقا می بخشد. مصرف روزانه این گیاه موجب جلوگیری از بیماری های ناشی از کهولت سن مانند پارکینسون و آلزایمر می شود.

علاوه بر این طبع زیره سبز گرم است به عنوان یک آرامبخش طبیعی شناخته شده و در کاهش استرس موثر است. این امر به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان در این گیاه است که موجب نابودی رادیکال های آزاد مغز شده و کمک میکنذد تا انسان به یک آرامش نسبی برسد.

زیره سبز به عنوان مصلح و نفاخ در مزاج سرد مورد استفاده قرار می گیرد. در افرادی که از سندروم روده رنج می برند، زیره سیاه کرمان و سبز می تواند به عنوان یک درمان قطعی تجویز شود. استفاده از این گیاه اسرار آمیز به مدت 4 هفته موجب کاهش علائم شده و نفخ و دل پیچه را رفع می کند. زیره با تنظیم حرکات روده موجب تصحیح عملکرد گوارش شده و افراد مبتلا را درمان می کند.

پست بعدی

«سیف العدل» از گزینه های احتمالی رهبری «القاعده» در تهران است ؟

چ آگوست 3 , 2022
ایسنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس حضور سیف‌العدل از رهبران احتمالی القاعده در ایران را تکذیب کرد

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000