کدام کشورها به اوکراین سلاح می‌رسانند/ غربی‌ها پشت کیف را خالی کردند؟

اعتمادآنلاین|

الکسی زرنیکوف (Oleksii Reznikov) روز دوشنبه در توییتر اعلام کرد: کی‌یف سامانه موشک‌انداز چندگانه مارس ۲ (MLRS MARS II) را از آلمان دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، از روزنامه لوموند، وی از ورود چهار سامانه جدید موشک‌انداز هیمار (Himar) آمریکایی نیز خبر داد و افزود: این سامانه امکان حملات بسیار دقیق تا برد ۸۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

به گفته وزیر دفاع اوکراین، کی‌یف در هفته‌های اخیر از این سامانه موشک‌انداز آمریکایی استفاده قابل توجهی کرده‌ است.

رزنیکوف با اشاره به سخنان اولکسی آرستویچ (Oleksiy Arestovytch) مشاور کابینه ریاست جمهوری اوکراین که تجهیزات غربی را نقطه عطفی در جنگ ارزیابی کرده است، مدعی شد که اوکراینی‌ها به لطف این تجهیزات ۵۰ انبار مهمات روسیه را نابود کرده‌اند.

لوموند یادآوری کرد: ارتش روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرده است که در جریان حمله به کارخانه‌ای در خارکف، ۲ هیمار را منهدم کرده است.

پست بعدی

رئیسی : کسانی که تحمل برگزاری جشن غدیر را ندارند، تلاش می‌کنند مراسم اربعین شکل نگیرد

د آگوست 1 , 2022
ایرنا نوشت:رئیس جمهور تأمین حمل و نقل، اسکان، تغذیه و سلامت زائران حسینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سفر ارزان و دسترسی آسان به وسایل نقلیه در مراسم اربعین بسیار مهم است و این توقع از ما وجود دارد که چه در زمینه حمل و نقل و چه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000