ارگ تاریخی «انار» در معرض خطر جدی است/ ایجاد حفره در ارگ در پی بارش‌های اخیر

اعتمادآنلاین|

محمدرضا نسب عبداللهی _ دانشجوی کارشناسی ارشد باستان‌شناسی و نویسنده کتاب تاریخ انار ، درباره وضعیت ارگ انار در بارش‌های اخیر گفت: بارندگی‌ها سبب شده که در برخی از باروهای این ارگ حفره‌هایی ایجاد شود که می‌تواند پایداری باروها را دچار خطر کند.

به گزارش ایسنا، به گفته او، بارندگی همچنین سبب تخریب لایه‌های تاریخی یکی از قسمت‌های ارگ و سرازیر شدن آن به سوی خیابان شده است.

نسب عبداللهی گفت: ارگ انار با این‌که یکی از بناهای تاریخی شاخص استان کرمان است، اما متأسفانه هنوز مورد کاوش‌های باستان‌شناسی قرار نگرفته است. امیدوارم پژوهشکده باستان‌شناسی، کاوش اضطراری این ارگ را پیش از آن‌که فضاهای داخلی آن بیش از این نابود شود، در دستور کار قرار دهد.

ارگ انار در شمال کرمان و در شهر انار که دارای معماری ساسانی است و با بیش از ۱۱هزار متر مربع مساحت و پلان نامنظم بر فراز تپه‌ای طبیعی در مرکز شهر قرار دارد، در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث ملی ثبت کرده است.

ارگ انار

ارگ انار

ارگ انار

ارگ انار

ارگ انار

پست بعدی

در زمان وقوع بحران، از مچ گیری و تسویه حساب پرهیز کنید

ی جولای 31 , 2022
اعتمادآنلاین| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت وقوع سیل های اخیر کشور، بر توجه به سند آمایش سرزمین و رعایت مفاد آن در برنامه ریزی ها، حرکت در چارچوب وظایف سازمانی و پرهیز از تداخل وظایف نهادهای درگیر در موضوع مربوط به سیل و پرهیز جدی از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000