وضعیت ذخیره خون فارس قرمز است

اعتمادآنلاین|

مهرداد شریفی با اشاره به نقش اثربخش مردم در زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی گفت: حضور مستمر مردم در این روزهای سخت می تواند زیباترین ترین تصاویر را در نظام سلامت رقم بزند، چرا که بیماران نیازمند، چشم انتظار این مایه حیات بخش هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از علوم پزشکی شیراز، شریفی با یادآوری اینکه دستورالعمل های بهداشتی در مراکز اهدای خون به شکل کامل رعایت می‌شود، افزود: تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در فرآیند اهدای خون در مراکز انتقال خون از نوع یک بار مصرف و استریل استفاده می شود.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده‌های خونی منتقل نمی‌شود، ادامه داد: شهروندان با رعایت مسایل بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، می توانند برای اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرایط شرایط پذیرش خون اهداکنندگان را شامل گروه های سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای ۵۰ کیلوگرم، عدم ابتلا به بیماری های مزمن جدی، نداشتن سابقه تب، علایم تنفسی و اعمال دندانپزشکی در یک هفته اخیر عنوان کرد.

به گفته شریفی مصدومان حوادث ترافیکی، بیماران تالاسمی، هموفیلی، افراد مبتلا به سرطان و مادران باردار نسبت به سایر بیماران، نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌ های خونی سالم دارند.

پست بعدی

ابعاد پنهان گفت‌وگوی اخیر روسای جمهور ایران و چین/ اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله تسریع می‌شود

ی جولای 31 , 2022
اعتمادآنلاین| شبکه سی‌جی‌تی‌ان با اشاره به گفت‌وگوی اخیر روسای جمهور ایران و چین درباره چالش‌های امنیتی بین‌المللی و موضوعات اقتصادی می‌نویسد: هر دو کشور در حال برداشتن گام‌هایی معنادار در جهت منطقه‌ای صلح‌آمیزتر هستند، چراکه شرایط شکننده جهانی همچنان تحت تأثیر طرح‌های هژمونیک و تک قطبی قرار دارد. این‌ها کلیدهای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000