استقرار «جنگنده‌های رپتور» آمریکا در لهستان برای متوقف ساختن روسیه

اعتمادآنلاین|

منابع رسانه‌‌ای گزارش کردند که نیروی هوایی آمریکا در راستای ایجاد سپر هوایی در اروپا اعلام کرده که قصد دارد جنگنده‌های «اف-۲۲ رپتور» خود را برای حمایت از ماموریت هوایی ناتو به لهستان اعزام کند.

​به گزارش فارس، وبگاه «استرایپس» در این زمینه نوشت، مقامات نیروی هوایی گفتنه‌‌اند که ۶ فروند جنگنده اف-۲۲ رپتور مستقر در آلاسکا سه شنبه گذشته به پایگاه هوایی «لاکنهیث» در انگلیس رسیدند. قرار است این جنگنده‌های پیشرفته در پایگاه هوایی تاکتیکی در «لاسک» لهستان مستقر شوند و ماموریت آن‌ها جلوگیری از حملات روسیه به جناح شرقی ناتو در اروپاست.

بر اساس این گزارش، طرح‌هایی برای تقویت دفاع در اروپا از نشست اخیر ناتو در «مادرید» شهری که سران این ائتلاف یک راهبردی امنیتی جدید را ترسیم کردند، بیرون آمد.

رپتور اولین هواپیمای نسل پنجم ارتش ایالات متحده محسوب می‌شود و توانایی انجام ماموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح در هرگونه شرایط اقلیمی را دارد.

آمریکا مدت‌هاست با بهانه مقابله با روسیه و کمک به ناتو به رومانی،کشور واقع در شرق اروپا کمک نظامی می‌کند.

نیروی هوایی آمریکا چندی قبل در بحبوحه درگیری روسیه و اوکراین، بمب افکن راهبردی خود را بر فراز حریم هوایی رومانی به پرواز درآورد. ارتش آمریکا سپس اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ خود را با هدف تقویت امنیت منطقه‌ای در بحبوحه تنش‌های روسیه با اوکراین، از آلمان به رومانی منتقل می‌کند.

چندی قبل نیز وزیر دفاع لهستان، قراردادی به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار امضا کرد که بر اساس آن نیروی هوایی لهستان ۳۲ فروندجنگنده اف-۳۵ را به همراه یک بسته آموزشی و لجستیکی از آمریکا خریداری می‌کند.

ورشو قصد دارد جنگنده‌های «سوخو-۲۲» و «میگ-۲۹» را که ساخت شوروی سابق طراحی شده است، با جت‌های نسل پنجم جایگزین کند. قرار است تحویل در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

پست بعدی

ثبت دومین مورد مرگ ناشی از آبله میمون در اسپانیا/ تداوم وضعیت اضطراری در سطح جهان

ش جولای 30 , 2022
اعتمادآنلاین| مسئولان بهداشتی در کشور اسپانیا دومین مورد از مرگ ناشی از ابتلا به ویروس آبله میمون را گزارش کردند. مقامات بهداشتی این کشور روز دوشنبه اعلام کردند دومین فرد مبتلا به ویروس آبله میمون و سومین مورد از این نوع مرگ در خارج از آفریقا رخ داده است. به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000