ریاض و مسکو به اهداف اوپک‌پلاس متعهد هستند

اعتمادآنلاین|

دولت روسیه روز جمعه (هفتم مردادماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور و عربستان به اهداف مربوط به توافق میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو، موسوم به ائتلاف اوپک‌پلاس، مبنی بر حفظ ثبات در بازار و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی به‌طور قابل‌توجهی متعهد هستند.

به گزارش ایلنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، به منظور گفت‌وگو درباره همکاری دو کشور در چارچوب توافق اوپک‌پلاس دیدار کردند.

بر اساس توافق اوپک‌پلاس، به‌منظور متعادل کردن قیمت‌های جهانی نفت، سهمیه‌هایی برای تولید نفت تعیین شده است.

اعضای اوپک‌پلاس در نشست دوم ژوئن (۱۲ خردادماه) با افزایش تولید نفت موافقت کردند، اقدامی که مورد استقبال آمریکا قرار گرفت.

منابع آگاه در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرده بودند که عربستان پیش از اعمال فشار برای افزایش تولید، با روسیه مشورت کرده است.

عربستان در نظر دارد جایگاه روسیه را برای افزایش اعمال نفوذ در بازار نفت حفظ کند، در حالی که هم‌زمان با عضویت مسکو در اوپک‌پلاس، غرب در تلاش است با اعمال تحریم به‌دلیل درگیری‌های بین این کشور و اوکراین، اقتصاد روسیه را با مشکل روبه‌رو کند.

پست بعدی

وزارت صمت نباید خودروسازان را تکه تکه کند/ ادغام برابر با ارتقا، تکه تکه کردن برابر با انهدام

ش جولای 30 , 2022
اعتمادآنلاین| طبق آخرین اخبار، قرار است ایران خودرو به جای واگذاری و ارتقا و رشد تیراژ، تکه تکه شود! یعنی قرار است خودروسازان به اسم خروج دولت از سهامداری به صورت مجزا فروخته شوند که معنایی جز منهدم کردن دو خودروساز اصلی کشور ندارد، این یعنی باید به جای رشد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000