آمریکا احتمالا در برنامه تبادل زندانیان میان ایران و بلژیک مداخله کند

اعتمادآنلاین|

رسانه‌های بلژیک اعلام کردند که آمریکا احتمالا در برنامه تبادل زندانیان میان ایران و بلژیک مداخله کند و درخواست استرداد اسدالله اسدی به آمریکا را بدهد.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌های «هِت لَتسته نیوز» و «دِ مورخِن» بلژیک از احتمال درخواست آمریکا برای تحویل اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی بازداشت شده در بلژیک، به آمریکا خبر دادند.

پارلمان بلژیک هفته گذشته معاهده تبادل زندانیان با ایران را به تصویب رساند؛ اقدامی که راه را برای آزادی و انتقال اسدی به ایران باز می‌کند.

با این حال یک نماینده ایرانی‌تبار پارلمان بلژیک که مخالف تصویب این لایحه بود، گفته است که آمریکا در تلاش است با درخواست استرداد اسدی به آمریکا از تبادل زندانی میان بلژیک و ایران جلوگیری کند.

به نوشته رسانه‌های بلژیک، درخواست احتمالی جدید از سوی آمریکا می‌تواند مانع از بازگشت اسدالله اسدی به ایران شود. ایالات متحده علیه معاهده تبادل زندانیان بین ایران و بلژیک موضع‌گیری کرده است.

به نوشته رسانه‌ها، بلژیک امید دارد در ازای آزادی اسدالله اسدی، بتواند دو شهروند بلژیکی و سوئدی را که در در ایران در بازداشت هستند، آزاد کند.

روز جمعه دادگاهی در بروکسل انتقال اسدالله اسدی به ایران و هر کشور ثالث دیگری را «موقتاً ممنوع» اعلام کرد. اقدامی که به نوعی سنگ اندازی در مسیر موافقت‌نامه تبادل زندانی میان ایران و بلژیک محسوب می‌شود.

پست بعدی

کمک ۱۲۰ میلیاردی صنایع ملی مس به تراکتور

س جولای 26 , 2022
اعتمادآنلاین| زمستان سال 1400 توافقاتی برای انتقال سهام باشگاه تراکتور تبریز به شرکت صنایع ملی مس ایران انجام شد که مخالفت مجمع عمومی مس، این اتفاق را به سرانجام نرساند. به گزارش تسنیم، با وجود منتفی شدن این انتقال، شرکت صنایع ملی مس از باشگاه تراکتور حمایت می‌کند و امسال، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000