سه روحانی مطرحی که اجبارکردن حجاب شرعی را قبول نداشتند/ عکس

سه روحانی مطرحی که اجبارکردن حجاب شرعی را قبول نداشتند/ عکس

آیت الله سیدمحمد حسن صدر، امام موسی صدر و آیت الله شهید بهشتی، هیچ‌کدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند.

تصاویر زیر از سه روحانیت صاحب نام: سید محمد (حسن) صدر، امام موسی صدر و شهید بهشتی را در حالی نشان می‌دهد که حتی در مجالس یا دیدارهایی رسمی و حکومتی، خانم‌های بی‌حجاب را محترمانه به حضور می‌پذیرفته‌اند.

شکی نیست که هر سه بزرگوار، ضرورت حفظ حجاب شرعی را قبول داشتند؛ اما حجاب اجباری را چطور؟ تصاویر زیر گواه آن است که هیچ‌کدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند.
روش آنها روش پیامبر اکرم (ص) و مبتنی بر اقناع و محبت و انتخاب بود، نه روش منافقان مخالف پیامبر و مبتنی بر زورگویی، خشونت و اجبار! فقیهان حکومتی که امروز سنگ حجاب اجباری را به سینه می‌زنند، آیا فقه و اصول را بهتر از خاندان صدر می‌فهمیدند؟ یا خود را به حال اسلام و تشیع دلسوزتر می‌دانند؟

سه روحانی مطرحی که اجبارکردن حجاب شرعی را قبول نداشتند

* پژوهشگر فرهنگ و روحانیت

پست بعدی

استعفانامه اعتراضی و تند خطاب به علم الهدی / مخالفت مردم با حجاب نیست بلکه با تزویر و اسلام گزینشی است

ش جولای 23 , 2022
ایلنا : مرعشی دبیر استانی قرارگاه گام دوم انقلاب استان خراسان رضوی نوشت : در حالی که مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) بر جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید دارند ، این که با برخورد های تند و زننده و گاها غیر تخصصی برخی ضابطین و آمرین ، مردم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000