مدارس اردبیل به مدت ۲ هفته تعطیل شد

5f7dbca0a7b3f_2020-10-07_16-33

استاندار اردبیل از تعطیلی دو هفته‌ای مدارس استان اردبیل خبر داد.

اکبر بهنام‌جو بعدازظهر امروز در جلسه کمیته نظارت و پیگیری ستاد مدیریت کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل و با تصمیم ستاد مدیریت کنترل بیماری کرونا، کلیه مدارس از روز شنبه به ‌مدت 2 هفته تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های هفته اخیر متاسفانه آمار مبتلایان سرپایی در سنین زیر 18 سال در حال افزایش است، افزود: از زمان برگزاری کلاس‌ها دانش‌آموزان حضور حداقلی در کلاس‌ها داشتند اما طبق گزارش در طول 4 هفته گذشته، میانگین حضور آن‌ها از 85 درصد به 45 درصد کاهش یافته است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اینکه پس از 2 هفته مجدداً درباره نحوه تشکیل کلاس‌ها تصمیم‌گیری می‌شود، تصریح کرد: در این دو هفته کلیه کلاس‌های دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری با برنامه شاد انجام می‌شود اما با توجه به اهمیت حضور دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در کلاس‌ها باید زمینه حضور با فاصله‌گذاری بیشتر بعد از 2 هفته فراهم شود تا افت تحصیلی در طول سال ملموس نباشد.

بهنام‌جو بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی با اشاره به استفاده 70 درصد از مردم این استان از ماسک افزود: مصرف‌کنندگان باید از تولیدکنندگان ماسک با کیفیت مناسب از استان خریداری کنند و فرهنگ استفاده از ماسک و تاثیر آن در پیشگیری از این بیماری باید به‌صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

علایم ابتلا به کرونای بلندمدت

چ اکتبر 7 , 2020
با گذشت چند ماه از همه‌گیری کرونا، محققان متوجه شدند که هرچند بیشتر افراد آلوده به ویروس به طور کامل بهبود یافته‌اند، اما برخی دیگر بعد از گذشت ماه‌ها همچنان از علایم بیماری رنج می‌برند. جوزف برگر، متخصص مغز و اعصاب از دانشکده پزشکی پرلمن دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش، بیمارانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000