رویارویی گشت هوایی تایوان با جنگنده‌های «جی-16 » چین

اعتمادآنلاین|

وزارت دفاع تایوان بعد از ظهر شنبه به وقت تهران اعلام کرد که چهار فروند هواپیمای نظامی چین در جنوب غربی این جزیره و منطقه شناسایی دفاع هوایی پرواز کردند.

​به گزارش فارس، به گزارش وبگاه «تایوان فوکس»، وزارت دفاع جزیره تایوان اعلام کرد که هواپیماهای چینی متشکل از دو فروند جنگنده «جی-۱۶»، یک فروند هواپیمای جنگی ضد زیردریایی«وای-۸» و یک فروند هواپیمای شناسایی بودند.

بر اساس این گزارش، منطقه شناسایی پدافند هوایی منطقه‌ای است که توسط یک کشور اعلام می‌شود تا به آن اجازه شناسایی، مکان یابی و کنترل هواپیماهای خارجی نزدیک به آن را بدهد، وبا حریم هوایی که توسط قوانین بین‌المللی تعریف شده متفاوت است.

این وزارتخانه اعلام کرد که در واکنش به ماموریت جت‌های چین، تایوان چند فروند جنگنده خود را به عنوان ماموریت رهگیری و گشت هوایی به پرواز درآورد، هشدارهای رادیویی ارسال و سامانه‌های موشکی دفاع هوایی را برای ردیابی هواپیماهای نظامی چین در منطقه مستقر کرد.

به دنبال افزایش دفعات نفوذ هواپیماهای نظامی چین به تایوان در چند سال گذشته، گزارشی از این پروازها را اخیرا منتشر کرد. بیشترین تعداد روزانه ورود هواپیماهای چینی به منطقه شناسایی پدافند هوایی ۵۶ فروند در یک روز بوده است.

وزارت دفاع تایوان اخیر نیز مدعی ورود پنج فروند هواپیمای نظامی چین از جمله یک فرود «آواکس» به منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی این جزیره شد.

جنگنده چین

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

«ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اخیرا گفت که چین از نزدیک درگیری روسیه در اوکراین را زیر نظر دارد و همین امر بر محاسبات سران پکن در مورد تایوان تأثیر می‌گذارد.

پست بعدی

انتقاد تند دبیر سابق ستاد نهی از منکر از روسای جمهور : خدایا ... برای رای ، دین تو را فروختند

ش جولای 23 , 2022
محبی از غلبه نگاه سیاسی و ناکارآمدی روش های مقابله با بدحجابی انتقاد کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000