ایران قدرت برتر خاورمیانه است

اعتمادآنلاین|

«لمیس اندونی» نویسنده و تحلیلگر عرب در مقاله ای در پایگاه خبری «العربی الجدید» با اشاره به اهداف سفر اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه و تلاش او برای عادی سازی روابط برخی حکومت های عرب با رژیم صهیونیستی نوشت: صرف اینکه آمریکا چیزی را بخواهد به معنای آن نیست که حتما می تواند، آن را تحقق ببخشد.

به گزارش برنا، وی با اشاره به تلاش واشنگتن برای ایجاد ائتلافی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی و صدور اعلامیه مشترک موسوم به "اعلامیه قدس" با امضای بایدن و «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی افزود: این دو مورد به معنای پایان یافتن کار و پیروزی حتمی آمریکا نیست؛ به ویژه با توجه به اینکه رژیم اشغالگر به دنبال سوق دادن آمریکا به سوی جنگ های نظامی است که واشنگتن از پس آنها برنمی آید.

این نویسنده از اعلامیه یاد شده به عنوان یک اعلامیه " شوم و بی شرمانه " و "استعماری و خطرناک" نام برد که بدنبال تغییر دادن جای دوست و دشمن است و "می خواهد تا به جای رژیم صهیونیستی، ایران را به عنوان دشمن راهبردی جهان عرب جا بزند و برتری رژیم صهیونیستی را تضمین کرده و کشورهای عربی را به وضعیت امنیتی این رژیم پیوند بزند".

اندونی سفر اخیر بایدن به منطقه را برای "دیکته کردن خواسته های خود بر حکومت های عرب" دانست و تصریح کرد: تمامی اقدامات بایدن از لحظه انتخاب به عنوان رئیس جمهور حول محور عمق بخشیدن به فرآیند عادی سازی روابط میان حکومت های عربی و "اسراییل" و گسترش آن تمرکز یافته و زمینه ساز رویکرد آمریکا و تل آویو نسبت به منطقه بوده است.

به نوشته اندونی، آمریکا نمی خواهد که هیچ یک از توافقنامه ها یا ائتلاف های عربی – عربی یا عربی با سایر کشورها به زیان رژیم صهیونیستی تمام شده و شرایط این رژیم در منطقه را برهم بزند. به عبارت دیگر، دوران گفته های دروغین آمریکا درخصوص استقلال و حاکمیت ملی کشورهای عرب به پایان رسیده است؛ هر چند که برخی از رژیم های عرب حاضر نیستند که از خواب توهم انگیز خود بیدار شوند.

وی افزود: بایدن فلسطین اشغالی را برای شروع سفر خود به منطقه انتخاب کرد تا به حکومتهای عربی این پیام را بدهد که مرکز هدایت شما در تل آویو قرار دارد و چاره ای جز تسلیم شدن ندارید.

این تحلیلگر با اشاره به اینکه بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی برای چندمین بار از جمله اخیرا در فلسطین اشغالی خود را "یک صهیونیست" خواند، افزود که این اقدام بایدن حاوی این پیام روشن برای کشورهای عربی است که جایی برای امنیت ملی جهان عرب و حقوق فلسطینیان نیست و هر کس با این شرایط موافقت نکند، به دشمن رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد.

اندونی در ادامه مقاله خود به نگاه و برخورد متفاوت آمریکا با ایران و حکومت های عربی منطقه اشاره کرد و نوشت که درحالی که آمریکا، ایران و کنش آن به عنوان قدرتی منطقه ای را به حساب می آورد و همزمان تلاش می کند که ایران را در چارچوب خط مشی واشنگتن – تل آویو مهار کند، برعکس به جهان عرب به عنوان مجموعه ای از ساختارهای نرم نگاه می کند که به راحتی می توان آنها را از هم گسست تا مقدمه ای برای شکست دادن آنها باشد.

وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در واقع می خواهند آرمان فلسطین را از بین ببرند تا دیگر سخنی از فلسطین در میان محافل کشورهای عربی و اسلامی و جهان مطرح نشود و فلسطین به فراموشی سپرده شده و محو شود اما برخلاف میل آمریکا و رژیم صهیونیستی، مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین ادامه خواهد یافت.

این نویسنده تاکید کرد: مبارزه با تفکر عادی سازی روابط و خود عادی سازی روابط با "اسرائیل" سلاحی مقاوم در دستان ملت ها است. آمریکا و رژیم صهیونیستی حق ندارند که برای ما تعریف کنند که چه کسی دشمن است. مقاومت، تروریسم نیست.. آمریکا می خواهد تفکر مقاومت را جرم انگاری کند. مقاومت یک تفکر و اندیشه است و آن را حفظ می کنیم و جایگزینی برای آن نیست.

پست بعدی

ماشین کریستیانو در پارکینگ یک باشگاه جدید دیده شد + عکس

د جولای 18 , 2022
اعتمادآنلاین| کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی، اوایل این ماه منچستریونایتد را در شوک فرو برد و به روسای باشگاه گفت که می‌خواهد برود. و روز یکشنبه هواداران باشگاه دوران کودکی او «اسپورتینگ» از خوشحالی سر از پا نمی‌شناختند زیرا ادعا می‌شد ماشین او در پارکینگ باشگاه آنها دیده شده است. به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000