فرآورده‌های نفتی روسیه به خاورمیانه سرازیر شد

اعتمادآنلاین|

صادرات عظیم دیزل و فرآورده‌های نفتی روسیه با رویگردانی مشتریان اروپایی، مقصد جدیدی پیدا کرده و به خاورمیانه سرازیر شده است.

به گزارش ایسنا، آمار شرکت ورتکسا که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، نشان می‌دهد جریان صادرات از روسیه به خاورمیانه، از ماه فوریه که جنگ در اوکراین شروع شد، هر ماه رشد کرده است. این صادرات در ژوئن به ۱۵۵ هزار بشکه در روز رسید. در همین مدت، واردات اروپا ۳۰ درصد کاهش یافت.

اگرچه صادرات روسیه به خاورمیانه، اتفاق جدیدی نیست اما جریان صادرات نشان می‌دهد که چطور جنگ، کریدورهای تجارت انرژی شناخته شده را تغییر داده و فرصتهایی را برای معامله‌گران ایجاد کرده است. آمریکا، واردات فرآورده‌های نفتی روسیه را ممنوع کرده و بسیاری از شرکتهای اروپایی به تحریم خودخواسته دست زده اند. اتحادیه اروپا و انگلیس قرار است واردات نفت دریابرد از روسیه را تا آخر سال ۲۰۲۲، متوقف کنند.

جوناتان لیچ، تحلیلگر شرکت "ترنر، ماسون اند کو"، با اشاره به سوختهایی از نوع دیزل، گفت: هنگامی که به آخر سال نزدیک شویم، این جریان صادرات ممکن است بزرگتر شود. احتمال دارد بیمه حمل دولتی برای پوشش صادرات محموله‌های فرآورده‌های نفتی، از سوی روسیه فراهم شود.

طبق آمار ورتکسا، عمده واردات خاورمیانه از روسیه، نفت کوره است. با این حال این واردات، شامل بنزین، سوخت جت و سوختهای نوع دیزل و فرآورده‌های نفتی چندان شناخته نشده هم می‌شود.

واردات فرآورده‌های نفتی از روسیه به خاورمیانه، ماه میلادی گذشته به بالاترین میزان از ابتدای سال ۲۰۱۶ رسید. یک سوم از این واردات به قطب تجارت و ذخیره سازی نفت در فجیره رفت.

به گفته کوئن وسلز، تحلیلگر فرآورده‌های نفتی در شرکت انرژی اسپکتس، رصد آنچه برای سوخت صادر شده از روسیه پس از تخلیه در فجیره اتفاق می‌افتد، راحت نیست و پس از انتقال به مخازن، می‌تواند با نفت دیگری ترکیب شده و شناسایی فرآورده روسی را دشوار کند. با این حال این واردات احتمالا به دلیل محدودیتهای مربوط به بیمه حمل، آهسته خواهد شد زیرا روسیه پس از اجرایی شدن تحریم‌ها، برای انتقال محموله‌ها، عمدتا به ناوگان کشتیهای خود متکی می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واردات خاورمیانه از روسیه در آستانه عبور از رکورد ژوئن است چرا که ۲۲۰ هزار بشکه در روز از اول تا ۱۱ ژوییه به این منطقه وارد شده است. با این حال، این میزان تنها بخش اندکی از صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه است.

پست بعدی

اعدام سارقان مسلح یک طلافروشی در کرج

چ جولای 13 , 2022
اعتمادآنلاین| دو سارق که به یک طلافروشی در کرج به صورت مسلحانه دستبرد زده بودند اعدام شدند. به گزارش اعتماد آنلاین، رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام اجرای احکام اعدام دو نفر از سارقان مسلح یک طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کرج گفت: در ۲۴ مرداد سال گذشته سرقت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000