وعده مهاجرت؛ ترفند کلاهبردار اینترنتی

اعتمادآنلاین|

شیاد اینترنتی با راه‌اندازی سایت جعلی به بهانه اخذ ویزا و اعزام به خارج از کشور از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین، یکی از شهروندان به پلیس فتا ایلام مراجعه کرد و خبر داد برای اخذ ویزا و اقامت در خارج از کشور مبالغی را به حساب فردی واریز کرده است و اکنون آن شخص جوابگوی پیام‌ و تماس وی نیست.

شاکی توضیح داد: قصد مهاجرت از کشور را داشتم که با مشاهده تبلیغات یک سایت اینترنتی با عنوان اخذ ویزا بصورت قانونی و اقامت در خارج از کشور، مبالغی به حساب فرد تبلیغ‌کننده واریز کردم و او از من کلاهبرداری کرد.

ماموران پس از بررسی فنی و انجام اقدامات پلیسی و تخصصی متهم را شناسایی کردند و وجه مورد نظر را به حساب مالباخته بازگرداندند. سپس پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

سرهنگ علیرضا یعقوبی، سرپرست پلیس فتا استان ایلام در این باره هشدار داد: کلاهبرداران اینترنتی با درج آگهی و تبلیغات جعلی در فضای مجازی به بهانه‌های مختلف مانند؛ وعده اخذ اقامت موقت و دائم در کمترین زمان، دریافت ویزا، فراهم کردن شغل مناسب در خارج از کشور و تحصیل همراه با اخذ بورسیه مبالغ هنگفتی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند و متأسفانه برخی از شهروندان با مشاهده تبلیغات آنان در این زمینه و بدون تحقیق و بررسی اقدام به همکاری و ثبت‌نام کرده و مبالغی به حساب آنان واریز می‌کنند و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

وی توصیه کرد: متقاضیان سفر، از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک (‌E-namad‌) معتبر برای هر نوع ارتباط و ثبت نام استفاده کنند و مطمئن شوند که مجوز رسمی برای ارائه خدمات مهاجرتی را دارد یا خیر همچنین به تبلیغات جعلی اعتنا نکنند.

پست بعدی

بازار سیاه نقل‌وانتقالات فوتبال ایران؛ بهشت ایجنت‌ها و دلال‌ها

چ جولای 13 , 2022
اعتمادآنلاین| فصل نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران مدتی است آغاز شده و باشگاه‌ها دنبال جذب گزینه‌های مدنظرشان برای حضور در فصل بیست‌ودوم لیگ برتر هستند. در این میان مسئله‌ای که این روز‌ها به چشم می‌خورد افزایش عجیب رقم دستمزد‌های بازیکنان ایرانی است که طبق شنیده‌ها در برخی موارد برای یک فصل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000