شتاب رشد مصرف جهانی نفت در سال آینده کندتر خواهد شد

اعتمادآنلاین|

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در گزارش ماهانه جدید خود پیش‌بینی کرده که در سال جاری رشد مصرف روزانه نفت در جهان حدود سه میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه خواهد بود، اما در سال آینده این رقم دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه می‌شود.

به گزارش انتخاب، بر اساس این گزارش که روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه در سایت اوپک منتشر شد، بدین ترتیب شتاب رشد مصرف جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال جاری کاهش خواهد یافت.

این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است که به رغم تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و قرنطینه‌های کرونایی در چین، مصرف جهانی نفت در سال جاری از دوران پیش از کرونا در سال ۲۰۱۹ پیشی خواهد گرفت.

اوپک می‌افزاید تقاضا برای نفت این سازمان در سال جاری نسبت به پارسال روزانه ۱.۱ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت و به ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

نیاز به نفت اوپک در سال آینده نیز روزانه ۹۰۰ هزار بشکه رشد خواهد داشت.

ماه گذشته تولید روزانه نفت اعضای اوپک حدود ۲۳۴ هزار بشکه افزایش یافت و به ۲۸ میلیون و ۷۱۶ هزار بشکه رسید. تولید نفت ایران در ماه گذشته دو میلیون و ۵۷۴ هزار بشکه بود که نسبت به ماه مه حدود ۳۱ هزار بشکه رشد داشته است.

پست بعدی

پارلمان سریلانکا هفته آینده رئیس جمهور جدید را معرفی می کند

س جولای 12 , 2022
اعتمادآنلاین| ماهیندا یاپا آبواردنا رئیس پارلمان سریلانکا امروز ( سه شنبه )در نشست خبری از انتخاب رئیس جمهور جدید کشور درخ ۲۰ جولای ( ۲۹ تیر) خبر داد. به گزارش ایرنا، به نقل از آسیا نیوز، قرار است جمعه هفته آینده پارلمان قبل از برگزاری انتخابات رسمی تشکیل جلسه دهد. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000