بهبود روابط تجاری هند و ایران با تصمیم دهلی‌نو برای تسویه با روپیه

اعتمادآنلاین|

کارشناسان می گویند، تصمیم بانک مرکزی هند که به واردکنندگان اجازه می دهد، پرداخت های خود را با روپیه انجام دهند و صادرکنندگان، پول های خود را به روپیه دریافت کنند، احتمالا تجارت با روسیه و ایران و همسایگان آسیای جنوبی هند را آسان تر خواهد کرد.

​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، همچنین این اقدام به هدف بلندمدت دهلی نو برای بین المللی کردن واحد پولی این کشور کمک خواهد کرد.

بانک مرکزی هند اعلام کرد، سازوکاری برای تسویه مبادلات تجاری بین المللی با روپیه هند با تاثیرات سریع ایجاد کرده است.

بنا بر اعلام بانک مرکزی هند، « به منظور تقویت رشد تجارت جهانی با تاکید بر صادرات از هند و حمایت از تمایل روزافزون جامعه تجارت جهانی به مبادلات با روپیه هند، تصمیم گرفته شده است تا ترتیبات اضافی برای صورتحساب، پرداخت و تسویه صادرات و واردات در هند ایجاد شود.»

«این گام می تواند به صورت ویژه برای کشورهای همسایه و همچنین برای آن کشورهایی که تمایل دارند از روپیه به عنوان ارز پایه برای تنوع بخشی در قوانین تسویه حساب های خود استفاده کنند، مفید باشد.»

ماهش دسای، رئیس شورای تقویت صادرات مهندسی، خاطرنشان کرد، سازوکار جدید «تجارت با کشورهای تحت تحریم نظیر ایران و روسیه» تسهیل خواهد کرد.

تجارت میان هند و روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده علیه مسکو تقریباً متوقف شده است.

پست بعدی

یک مقام بلند پایه سپاه : با فیلمسازان و هنرمندانی که به اسم فیلمسازی ریشه عفاف را می‌زنند باید برخورد شود / دشمنان با حجاب ، محاربه می کنند

س جولای 12 , 2022
ایسنا نوشت :سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: دشمنان ما در بدنه جامعه ما رخنه کرده‌اند و متاسفانه کسانی‌که سال‌ها از سفره بیت‌المال ارتزاق کرده‌اند امروز به لشکریان شیطان پیوسته و علیه ارزشی‌ترین ارزش دینی که همان حجاب است، اقدام کرده و وقیحانه با موضوع محاربه می‌کنند که در واقع محاربه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000