باد شدید جنگنده اف ۱۸ آمریکا را از عرشه ناو هواپیمابر به دریا پرت کرد

اعتمادآنلاین|

این حادثه که هشتم جولای (ژوئیه) رخ داده، هنگام بارگیری ناو هواپیما بر یو اس اس هری ترومن در دریای مدیترانه به وقوع پیوسته است.

به گزارش ایسنا، به گفته نیروی دریایی آمریکا، در این حادثه یک ملوان آمریکایی مجروح شده که حال عمومی وی خوب گزارش شده است.

نیروی دریایی آمریکا درحال تحقیق بر روی این حادثه است. هر جنگنده اف-۱۸ آمریکا حدود ۶۷ میلیون دلار ارزش دارد.

۱۶ تیرماه نیز مقامات آمریکایی که نگران عقب ماندن قدرت نظامی کشور خود در قبال چین و روسیه هستند، اعلام کردند که یک موشک بالستیک قاره پیما در ساعات پایانی روز چهارشنبه، چند ثانیه پس از پرتاب از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا، منفجر شد.

مقامات این پایگاه روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای با تایید شکست این آزمایش گفتند: موشک مینوتور ۲ (Minotaur II )حدود ۱۱ ثانیه پس از پرتاب در ساعت ۱۱ و یک دقیقه به وقت محلی چهارشنبه شب، در هوا منفجر شد.

به گفته این مقامات، در نتیجه انفجار این موشک، پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ دچار آتش سوزی شده اما لاشه موشک در نزدیکی محل پرتاب به زمین برخورد کرده و به کسی آسیبی نرسیده است.

نیروهای آتش نشانی به این پایگاه اعزام شده و توانسته اند آن را مهار کنند. تحقیقات در خصوص علت این انفجار آغاز شده است.

پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ مشغول آزمایش موشک جدید نیروی هوایی آمریکا بوده است.

قرار است این موشک به همراه موشک بالستیک قاره پیما ال جی ام ۳۵ ای که هنوز در مرحله تولید است جایگزین موشک های قدیمی مینوت من (Minuteman ) ارتش آمریکا شوند.

پست بعدی

جعفر پناهی بازداشت شد/ بازداشت این فیلمساز با محمد رسول اف ارتباط دارد؟

د جولای 11 , 2022
مهر نوشت: جعفر پناهی یکی از فیلمسازان ایرانی امروز در دادسرای تهران بازداشت شد. جعفر پناهی یکی از فیلمسازان ایرانی که امروز برای بررسی پرونده دیگر کارگردان ایرانی محمد رسول اف به دادسرای تهران مراجعت کرده بود، بازداشت شد. هنوز از علت بازداشت پناهی و ارتباط وی با پرونده رسول […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000