انتقاد سازمان ضد جنگ سوئد از روند الحاق این کشور به ناتو

اعتمادآنلاین|

«گابریلا ایرستن» مقام مسئول این سازمان با اعلام این خبر گفت: بسیاری ناراحت هستند و نمی دانند چه کاری می توانند انجام دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: مردم احساس می کنند که تصمیمات بدون توجه به نظر آنها گرفته شده است. حتی کسانی که از ناتو حمایت می کنند، می توانند ببینند که این فرآیند فاقد ریشه های دموکراتیک است و مردم سوئد از فرصت برگزاری همه پرسی محروم شده اند.

مقام مزبور تاکید کرد: نیروهای مسلح این مساله را مشخص کرده اند که هیچ تهدید مستقیمی متوجه سوئد نیست.

وی افزود: فکر می کنم بسیاری از مسائل در اینجا مرتبط با انتخابات آتی ۱۱ سپتامبر است. ۸ مارس، «ماگدالنا آندرسون» نخست وزیر سوئد گفت که عضویت در ناتو تنها اوضاع را بدتر می کند، اما دو ماه بعد آنها برای پیوستن به این سازمان اقدام کردند.

ایرستن گفت: درگیری ها در جهان همچنان جریان دارد و این مساله به طور قطع کشورهای عضو ناتو را از مداخله در جنگ متوقف نکرده است.

فنلاد و سوئد به تازگی به همراه نمایندگان ۳۰ کشور عضو ناتو پروتکل های عضویت این دو کشور در این ائتلاف نظامی را امضا کردند.

فنلاد و سوئد مجاز خواهند بود به عضویت ناتو درآیند پس از آنکه همه اعضای این ائتلاف این اسناد را مورد تائید قرار دهند.

پیشتر هلسینکی و استکهلم درخواست عضویت خود را ارائه داده بودند، اما این روند به دلیل مخالفت ترکیه مسدود شده بود. آنکار می خواهد دو کشور فنلاند و سوئد افراد مظنون به تروریسم و همدستی در کودتای ۲۰۱۶ ترکیه را مسترد کنند و ممنوعیت ارسال سلاح به ترکیه برداشته شود.

مذاکرات در این خصوص بین مقام هایی از ترکیه، فنلاند و سوئد و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو چندی پیش در مادرید انجام شد. در نتیجه یادداشت تفاهمی به امضا رسید که امکان عضویت سوئد و فنلاند به ناتو را هموار کرد.

پست بعدی

ثبت‌نام انتخابات طبق قانون انجام می‌شود/ هیچ‌کس بعد از ساعت ۱۶ وارد فدراسیون نشده است

د جولای 11 , 2022
اعتمادآنلاین| حسن کامرانی‌فر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طبق قانون و روالی که در ادوار گذشته انتخابات نیز وجود داشته است کلیه افرادی که در مهلت قانونی نسبت به ثبت‌نام در سامانه و حضور در فدراسیون اقدام کردند امکان ثبت‌نام در انتخابات را خواهند داشت. به گزارش تسنیم، به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000