وریا غفوری راهی سوئد می‌شود؟

اعتمادآنلاین|

وریا غفوری به طور قطعی از استقلال جدا شده و فصل آینده دیگر در تیمی که بازوبند کاپیتانی آن را بر بازو می‌بست، حضور نخواهد داشت. اتفاقی که البته در فوتبال دنیا بی‌سابقه نیست ولی شکل برخورد با غفوری بسیار مورد انتقاد هواداران استقلال و کارشناسان قرار گرفت به طوری که تعداد زیادی از پیشکسوتان استقلال نیز از این حرکت ناراحت شدند و ناراحتی خود را در گفت‌وگو با رسانه‌ها علنی کردند. باشگاه استقلال پیام خداحافظی وریا غفوری را نیز در رسانه‌های رسمی خود منتشر نکرد و همین مسئله نشان داد قضیه چندان به نگاه فنی سرمربی جدید بازنمی‌گردد و کادر مدیریتی تمایلی به همکاری با غفوری نداشته است.

پیشنهادی که همچنان جدی است

به گزارش خبرورزشی، چند روز قبل این خبر مطرح شد که باشگاه اربیل عراق برای به خدمت گرفتن کاپیتان جداشده استقلال ابراز تمایل کرده و می‌خواهد وریا غفوری حداقل یک فصل برای آنها توپ بزند. حتی صحبت بر سر آن بود که یکی از مدیران ارشد این باشگاه برای پیگیری مسئله به تهران سفر کرده است. خبرهای رسیده نشان می‌دهد پیشنهاد عراقی‌ها برای جذب وریا همچنان جدی است و آنها می‌خواهند این بازیکن ایرانی را که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را هم دارد، به خدمت بگیرند. اربیل جزو شهرهای کردنشین عراق است و غفوری در آنجا مشکل زبان نخواهد داشت.

پیغام سوئدی‌ها

همان‌طور که گفتیم پیشنهاد باشگاه اربیل جدی است و قضیه هنوز منتفی نشده اما ظاهراً یک تیم اروپایی هم برای جذب وریا غفوری به صورت غیررسمی برایش پیغام فرستاده است. این تیم متعلق به کشور سوئد است و «دال‌کورد» نام دارد. این تیم در شهری حضور دارد که تعداد زیادی مهاجر کُردزبان از خاورمیانه در آنجا زندگی می‌کنند به همین خاطر دلش می‌خواهد با جذب وریا غفوری زمینه برای افزایش تماشاگران خود را فراهم کند. البته همان‌طور که گفتیم قضیه هنوز حالت خیلی جدی و رسمی به خود پیدا نکرده اما اگر مذاکرات آغاز شود و به نتیجه برسد، غفوری تحت عنوان یک بازیکن آزاد راهی اروپا می‌شود و بابت این انتقال پولی‌ گیر باشگاه استقلال نخواهد آمد. اتفاقی که در صورت پیوستن وریا به اربیل عراق، فولاد خوزستان یا هر تیم دیگری هم تکرار خواهد شد.

پیگیری بختیار

از قرار معلوم یکی از بازیکنان کُردزبان اسبق تیم ملی کشورمان پیگیر حضور وریا در فوتبال سوئد است. بختیار رحمانی بازیکن اسبق تیم ملی و همین استقلال که حالا مدتی در سوئد زندگی می‌کند، به دنبال فراهم کردن شرایطی است تا وریا غفوری هم برای ادامه دوران فوتبال خود راهی آنجا شود. البته به‌رغم پیغام سوئدی‌ها احتمال اینکه چنین انتقالی در نهایت شکل بگیرد، زیاد نیست.

پست بعدی

واکنش علی مطهری به بازداشت تاج زاده

د جولای 11 , 2022
علی مطهری نوشت: ‏عجیب است که آقای ‎تاجزاده زمانی بازداشت شد که اخیراً یک مرزبندی روشن میان ایده‌اش ‎اصلاح امور و ‎براندازی ارائه کرده بود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000