اعتراف دیرهنگام و تلخ ترکان؛ مقصر حذف کشتی‌گیران نوجوان من هستم

اعتمادآنلاین|

پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا در قرقیزستان در حالی با عنوان چهارمی تیم کشتی آزاد ایران به پایان رسید که نتایج نشان داد مدعیان قاره کهن سرمایه‌گذاری زیادی در رده‌های پایه این رشته انجام داده‌اند. در کنار نتایجی که کشتی‌گیران نوجوان ایران کسب کرده‌اند یک اتفاق عجیب موجب شد تا تیم همیشه مدعی ایران از قهرمانی باز بماند. سروزن نرسیدن ۲ کشتی‌گیر نوجوان ایرانی گاف بزرگ کادرفنی و مسئولان تیم اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان تلقی شد، اتفاقی که موجب شد تا پیکان انتقادات را به سمت مجید ترکان سرمربی تیم نشانه گرفت.

به گزارش ایرنا، «محمدمهدی ممیوند» در وزن ۶۵ کیلوگرم و «رضا سلیمانیان» در وزن ۸۰ کیلوگرم با توجه به ۲۰۰ و ۳۰۰ گرم اضافه وزن، به راحتی از جدول مسابقات کنار گذاشته شدند.

مجید ترکان، سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان در این خصوص اظهار داشت: خطای پیش آمده در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را قبول دارم و خود را مقصر اصلی این اتفاق می‌دانم. حذف این ۲ کشتی‌گیر می‌تواند در شرایط روحی، روانی و همچنین آینده حرفه‌ای این نوجوانان تاثیرگذار باشد. برخی بعد از این اتفاق به دنبال زیر سوال بردن کشتی ایران بودند، اما به عنوان نفر نخست کادر فنی اعلام می‌کنم که مقصر اصلی در نرسیدن به سر وزن نرسیدن این نفرات کسی جز مجید ترکان نیست. اشتباه خودم را باید قبول کنم.

وی ادامه داد: اشتباه محاسباتی و نرسیدن ۲ کشتی‌گیر به وزن‌کشی این بی‌توجهی اولین و آخرین خطای من در تیم ملی خواهد بود. در صدد هستیم که با حضور مقتدر در سایر رقابت‌های بین‌المللی این اشتباه را جبران کنیم. ایران در بخش رده سنی پایه نفرات بسیاری خوبی دارد که در آینده بیشتر از آنان شنیده می‌شود. البته دیگر کشورهای قاره کهن برنامه ریزی خوبی برای توسعه کشتی انجام داده‌اند.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان با بیان اینکه حذف ۲کشتی گیر در جایگاه تیمی ایران تاثیرگذار بود گفت: البته تنها دلیل ناکامی ما در این مساله نبود. بلکه نتایج دیگر تیم‌ها در این مسابقات نشان داد که کشورهای آسیایی سرمایه‌گذاری زیادی در کشتی به خصوص در رده پایه انجام داده‌اند و این زنگ خطری برای کشتی ایران است. برخی از کشورها طی ۲ تا سه سال گذشته تمرکز خود را بر روی توسعه کشتی در رده‌های پایه قرار داده‌اند.

ترکان در تشریح برنامه‌های فدراسیون برای اعزام تیم‌های پایه به مسابقات بین‌المللی تصریح کرد: قرار است تیم های جوانان و نوجونان در مردادماه به مسابقات جهانی ایتالیا اعزام شوند که در حال حاضر با برگزاری اردوهای آماده سازی به دنبال شناخت ترکیب کامل نفرات اعزامی خواهیم بود.

وی بیان کرد: اردوی آمادگی تیم ملی تا ۲۰ تیر در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی ادامه دارد. مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان نیز سوم تا نهم مرداد در شهر رم ایتالیا برگزارخواهد شد.

رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا به مدت ۲ روز (۳۱ خرداد و اول تیرماه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد که آزادکاران نوجوانان کشور با کسب یک مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک مدال برنز و با قرار گرفتن در جایگاه چهارم به کار خود پایان دادند. همچنین در بخش رده بندی تیمی نیز کشورهای هند، قزاقستان و ازبکستان به ترتیب با ۱۸۸، ۱۵۰ و ۱۴۵ امتیاز جایگاه اول تا سوم را بدست آوردند.

پست بعدی

درگیری مسلحانه مرگبار بین اهالی دو روستا

ج جولای 8 , 2022
فرمانده انتظامی دره شهر گفت: اختلاف و درگیری بر سر حق آبه کشاورزی در بخش ماژین این شهرستان یک نفر کشته و سه نفر زخمی بر جا گذاشت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000