آغاز ترانزیت ۱۰ میلیون تنی کالا از روسیه

اعتمادآنلاین|

علی اکبر صفایی گفت: با افزایش ناوگان دریایی در جنوب و شمال ایران تبادل تجاری با کشورهای همسایه رشد چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا ۱۰ میلیون تن کالاهای ترانزیتی روسیه را از طریق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند جابجا کنیم و در حال حاضر تبادل آغاز شده و نویدبخش افزایش ترانزیت از کشور است.

وی ادامه داد: در داخل کشور نیز تلاش کرده‌ایم مشکلات مردم در بنادری که اقتصاد محلی و منطقه‌ای را رونق می‌بخشند حل کنیم و توسعه این بنادر را در دستورکار قرار داده‌ایم تا اقتصاد محلی به بهترین شکل رونق یابد و مردم از دریا استفاده بهتری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در مورد شناورهای مسافری دریایی، تجهیزات بندری و شناورهای رو-رو اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر کشور در ادامه پیگیری‌ها برای حذف ویزا با هدف سفر شهروندان به کشور کویت خبر داد و گفت: باید مشکلات موجود در زمینه صدور ویزا میان کشور ایران و کویت حل شود تا ارتباط میان مردم این دو کشور افزایش یابد و در این زمینه مذاکراتی با وزارت امور خارجه انجام و زیر ساخت‌های آن نیز آماده شده است.

وی ادامه داد: ارتباط دریایی سه روز در هفته بندر خرمشهر با کشور کویت عامل افزایش تبادل اقتصادی میان ایران و کویت است و باعث رونق تبادل تجاری آن‌ها خواهد شد و تجار ایرانی می‌توانند با سه ساعت دریانوردی شهروندان را نیز به همراه خود به مقصد کویت ببرند و همزمان یک سفر تجاری و تفریحی را رقم بزنند.

پست بعدی

آلمان اجازه نمی دهد بی ثباتی اوکراین به دیگر کشورها سرایت کند

پ جولای 7 , 2022
اعتمادآنلاین| وزیر خارجه آلمان می گوید دولت برلین اهتمام خود را برای جلوگیری از تاثیرات جنگ اوکراین بر دیگر کشورها بکار می گیرد. به گزارش مهر، به نقل از رویترز، «آنالنا بائربوک» امروز پنج شنبه در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در بالی اندونزی به جامعه بین المللی وعده داد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000