طوفان گرد و غبار ۳۵۵ نفر را در منطقه سیستان راهی بیمارستان کرد

اعتمادآنلاین|

روح اله سرگزی گفت: ۳۵۵ نفر در منطقه سیستان طی ۲ روز گذشته به دلیل عوارض ناشی از گردو غبار به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کردند.

​به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در این بازه زمانی ۳۵۵ نفر در منطقه سیستان به دلیل عوارض ناشی از گردو غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۳۰۷ نفر به صورت سرپایی درمان و ۴۸ نفر هم به دلیل شدت عارضه بستری شدند.

وی بیماری‌ حاصل از گرد و غبار را بیماری‌ تنفسی عنوان کرد و افزود: پس از اعلام ستاد بحران، مراکز درمانی، پایگاه‌ها و بیمارستان‌های منطقه برای بروز هر گونه مشکلات احتمالی و افزایش آمار مراجعه کنندگان به صورت ۲۴ ساعته در آماده باش هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‌

وی بیان کرد: طوفان گردو غبار زمانی اطلاق به طوفان می‌شود که سرعت باد بالای ۵۴ کیلومتر بر ساعت باشد در واقع ممکن است در یک منطقه پدیده گردوغبار را داشته باشیم اما طوفان گردو غبار نباشد چون سرعت باد کمتر از آن‌چیزی باشد که به آن طوفان گفته شود.

با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم پدیده گرد و غبار در حوزه سیستان، ساعت کاری ۵ شهرستان این حوزه امروز از ساعت ۱۰ صبح، آغاز می‌شود و روز گذشته نیز ادارت این منطقه تعطیل بوده است.

پست بعدی

زنگ خطر رکود اقتصادی در آمریکا بلندتر شد

چ جولای 6 , 2022
اعتمادآنلاین| زنگ هشدار درباره ورود قریب‌الوقوع اقتصاد آمریکا به رکود هر روز بلندتر می‌شود؛ چراکه دولت این کشور در تلاش است تا جلوی بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد. ​به گزارش فارس، به نقل از پولتیکو، نشریه پولتیکو اعلام کرده که از وال‌استریت گرفته تا واشنگتن زمزمه‌ها درباره نزدیک بودن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000